خبرگزاری کار ایران

موافقت دمشق با پیشنهاد مسکو برای نظارت بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی

کد خبر : ۱۰۳۴۴۸

دمشق از پیشنهاد روسیه به منظور حفظ جان شهروندان و امنیت کشور و نیز با اطمینان به درایت رهبران روسیه در زمینه جلوگیری از تجاوز به ملت سوریه استقبال می‌کند.

دولت سوریه اعلام کرد که با پیشنهاد روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح‌های شیمیایی این کشور موافقت كرده است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه  گفت که دمشق از پیشنهاد روسیه به منظور حفظ جان شهروندان و امنیت کشورش و نیز با اطمینان به درایت رهبران روسیه در زمینه جلوگیری از تجاوز به ملت سوریه استقبال می‌کند.
در همین حال «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که وی در دیدار با المعلم  در مسکو به دمشق پیشنهاد داد كه زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد البته اگر چنین اقدامی از حمله نظامی به این کشور جلوگیری کند.
لاوروف افزود که وی این پیشنهاد را به ولید المعلم داده است و روسیه امیدوار است که پاسخ سریعی در این زمینه بگیرد.
وی تصریح کرد که امیدوار است که پاسخ دمشق در این زمینه مثبت باشد.
این در حالی است که پیش از این «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس گفت که سوریه می‌تواند از حمله نظامی آمریکا جلوگیری کند اگر سلاح‌های شیمیایی خود را طی یک هفته تحویل جامعه بین المللی دهد اما بلافاصله از این سخن خود برگشت و اعلام کرد که این پیشنهاد جدی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز