خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت؛

شهروندان اسپانیایی بار دیگر به خیابان آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۵

سازمان‌دهندگان این تظاهرات كه «محاصره پارلمان» نام‌گذاری شده بود، از شهروندان خواستند با تجمع در یكی از میادین اصلی به طرح دولت برای كاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها اعتراض كنند.

هزاران تن از شهروندان اسپانیا در اعتراض به طرح دولت برای کاهش بودجه به اعتراض‌های جدید این کشور پیوسته و خواستار کناره‌گیری دولت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان‌دهندگان این تظاهرات كه «محاصره پارلمان» نام‌گذاری شده بود، از شهروندان خواستند با تجمع در یكی از میادین اصلی به طرح دولت برای كاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها اعتراض كنند.

معترضان اسپانیایی درحالی که پشت به پارلمان این کشور داشتند با مشت‌های گره کرده و فریاد از دولت خواستند استعفا دهد.

شركت‌كنندگان در این تجمع به نشانه اعتراض به سیاست‌‌های اقتصادی دولت یك دقیقه سكوت كردند.

صدها افسر پلیس برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی در محل مستقر شده بودند و مسیرهای منتهی به برخی ساختمان‌های دولتی را نیز مسدود كرده بودند.

دولت «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا تصمیم دارد برای پیشگیری از نیاز به کمک مالی اتحادیه اروپا بودجه سال آینده این کشور را ۴۰ ملیلیارد دلار کاهش دهد.

در بودجه سال 2013 میلادی شش میلیارد و 500 میلیون دلار نیز از بودجه بخش آموزش كسر شده است كه این اقدام اعتراض و مخالفت شدید دانش‌آموزان و دانشجویان اسپانیایی را به دنبال داشته است.

دولت اسپانیا از سال ۲۰۰۸ میلادی و در پی بحران مالی جهانی و سقوط بازار مسکن با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز