خبرگزاری کار ایران

فرانسوا اولاند:

یونان باید در منطقه یورو باقی بماند

زمانی برای از دست دادن نداریم. تعهداتی وجود دارد که باید بار دیگر توسط همه احزاب تایید شود و پس از آن‌که گزارش تروئیکا توسط شورای اروپا در ماه اکتبر مورد بررسی قرار گیرد، تصمیم‌هایی که نیاز است باید زود‌تر و بهتر اخذ شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با «آنتونیوس ساماراس» نخست‌وزیر یونان تاکید کرد که این کشور عضو منطقه یورو است و باید همچنان در عضویت این منطقه باقی بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «فرانسوا اولاند» در جمع خبرنگاران در پاریس گفت: «زمانی برای از دست دادن نداریم. تعهداتی وجود دارد که باید بار دیگر توسط همه احزاب تایید شود و پس از آن‌که گزارش تروئیکا توسط شورای اروپا در ماه اکتبر مورد بررسی قرار گیرد، تصمیم‌هایی که نیاز است باید زود‌تر و بهتر اخذ شود.»

هیات کار‌شناسان و بازرسان کمیسیون اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا که به تروئیکا شهرت دارد، قرار است به زودی نتیجه تحقیقات خود را درباره شرایط و میزان پیشرفت یونان در اجرایی كردن اصلاحات اقتصادی ارایه کند.

ساماراس پیش از سفر به پاریس، در برلین با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز دیدار کرده بود.

مرکل نتیجه میزبانی از نخست‌وزیر یونان را مثبت ارزیابی کرده و نسبت به تداوم و گسترش همکاری‌های این کشور با اتحادیه اروپا در راستای عبور از بحران مالی منطقه یورو ابراز خوش‌بینی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز