خبرگزاری کار ایران

برای سومین ماه متوالی؛

نرخ بیكاری در اسپانیا افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۸

بر اساس آماری که وزارت کار اسپانیا منتشر کرده است، در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل، 2.7 درصد به تعداد افراد بیکار اضافه شده است.

شمار بیکاران در اسپانیا برای سومین ماه متوالی افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، بر اساس آماری که وزارت کار اسپانیا منتشر کرده است، در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل، 2.7 درصد به تعداد افراد بیکار اضافه شده است.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، بازار کار که در فصل تابستان به دلیل سفر گردشگران به اسپانیا نسبتا بهبود یافته بود، دوباره وارد رکود شده است.

در اسپانیا از هر چهار شهروند واجد شرایط برای کار کردن، یک نفر بیکار است و آمار نشان می‌دهد که سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت راست‌گرای «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا در کاهش بیکاری موثر نبوده است.

همین مساله خشم مردم را از سیاستمداران به همراه داشته است.

یکی از شهروندان مادرید می‌گوید: «نمی‌دانم مقصر کیست، آیا تقصیر حزب حاکم است یا حزب مخالف دولت. اما در هر حال در وضعیت بسیار بغرنجی هستیم. به نظر من هیچ کدام از آنها کارشان را درست انجام نمی‌دهند.»

یكی دیگر از شهروندان اسپانیایی نیز گفت: «حزب مخالف کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد، همین طور حزب حاکم. به نظر من باید احزاب را مجازات کنیم. این تنها گزینه پیش روی ما است. چرا که گزینه‌های دیگر مثل تظاهرات یا اعتراض‌های خیابانی کاری را از پیش نبردند.»

نخست وزیر اسپانیا در دیدار هفته گذشته با همتای ایتالیای خود سخنی از درخواست وام‌های بین المللی برای اقتصاد بحران زده اسپانیا به میان نیاورد؛ راه حلی که به عقیده برخی از کارشناسان تنها راه حل برای نجات این كشور است.

در حالی که دولت به برنامه‌های سخت‌گیرانه اقتصادی از جمله افزایش مالیات‌ها و کاهش دستمزدها ادامه می‌دهد، اعتراض‌های اسپانیایی‌ها در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد.

حدود 10 روز قبل هزاران معترض در شهرهای مادرید و بارسلون علیه سیاست‌های دولت تظاهرات کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز