خبرگزاری کار ایران

اوباما یا رامنی؛ مساله این است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۱

هر چند در واپسین روزهای باقی‌مانده به انتخابات اكثر نظرسنجی‌ها حاكی از شانس برابر اوباما و رامنی بود ولی نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد كه اوباما بار دیگر موفق شده است از رقیب‌جمهوری‌خواه خود پیشی بگیرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از ما‌ه‌ها مبارزه، رقابت، تبلیغات و صرف هزینه‌های گزاف امروز ـ سه‌شنبه ـ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، هر چند در واپسین روزهای باقی‌مانده به انتخابات اكثر نظرسنجی‌ها حاكی از شانس برابر «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی آمریكا و «میت رامنی» كاندیدای جمهوری‌خواهان بود ولی نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد كه اوباما بار دیگر موفق شده است از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی بگیرد.

محور اصلی رقابت‌های انتخاباتی آمریكا، مساله اقتصاد بود و هر یك از كاندیداها تلاش می‌كرد كه با مطرح كردن برنامه‌هایی شهروندان این كشور كه طی چند ساله گذشته متحمل دشواری‌های اقتصادی شده بودند را به سوی خود جلب كند.

مقابله با انتقال فرصت‌های شغلی به خارج از كشور، كاهش مالیات‌ها و بازنگری در سیستم مراقبت‌های بهداشتی، مقاومت در برابر رشد روزافزون چین نیز از دیگر مسائلی بود كه اوباما و رامنی تلاش كردند در ماه‌های اخیر و به ویژه در مناظره‌های تلویزیونی خود به آن بپردازند.

مهمترین مسائل در حوزه سیاست خارجی نیز نحوه رویكرد به برنامه هسته‌ای ایران، ادامه حمایت از اسرائیل، چگونگی موضع‌گیری درباره تحولات كشورهای عربی و به ویژه سوریه و كشته شدن دیپلمات‌های آمریكایی در لیبی بوده است.

هر چند نتیجه نظرسنجی‌ها حاكی از پیشتازی اوباما است ولی برخی ایالت‌های كلیدی در آمریكا می‌توانند نتیجه‌ انتخابات را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند. «اوهایو»، «فلوریدا» و «كلرادو» از جمله این ایالت‌ها هستند.

شهروندان آمریكایی كارنامه چهار سال گذشته اوباما را چندان روشن ارزیابی نمی‌كنند و معتقدند كه او در عمل به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی خود در سال 2008 میلادی ناكام مانده است. عده‌ای عملكرد اوباما را منفعلانه و ضعیف ارزیابی كرده و بر این باورند كه وی از صلابیت و قاطعیت یك رئیس‌جمهوری برخوردار نیست.

رامنی جمهوری‌خواه نیز در این میان حرف چندانی برای گفتن نداشته است. به ویژه موضع‌گیری‌های وی در قبال طبقه متوسط و فقیر باعث خشم بسیاری از شهروندان آمریكایی شده و بسیاری معتقدند كه وی تنها یك تاجر ثروتمند است كه به عهده‌دار شدن سمت ریاست‌جمهوری آمریكا به عنوان یك تجربه تفریحی نگاه می‌كند. شاید همین مساله باعث شده باشد كه شهروندان آمریكایی تمایل چندانی به شركت در انتخابات نداشته باشند.

بر مبنای قانون اساسی آمریكا برای ورود به كاخ سفید كسب 270 رای الكترال كالج ضروری است.

گزارش‌ها حاكی از آن است كه میزان محبوبیت اوباما در میان زنان و رنگین‌پوست‌ها و محبوبیت رامنی در میان مردها و سفیدپوست‌ها بیشتر است.

در هر حال، شهروندان آمریكایی طی چند ساعت آینده پای صندوق‌های رای می‌روند و تكلیف سكاندار كاخ سفید طی چهار سال آینده را مشخص می‌كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز