خبرگزاری کار ایران

تظاهرات و اعتصاب سراسری در اروپا

کد خبر : ۲۰۳۸۱

اتحادیه كارگران اسپانیا اعلام كرده است كه در اعتصاب امروز كه دومین اعتصاب سراسری در سال جاری میلادی است، حدود صد در صد كارگران صنایع خودروسازی، انرژی، كشتی‌سازی و ساخت و ساز دست از كار كشیده‌اند.

شهروندان اسپانیا، ایتالیا، یونان، پرتغال، فرانسه و بلژیك در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و تدابیر ریاضتی دست به اعتصاب و تظاهرات می‌زنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه كارگران اسپانیا اعلام كرده است كه در اعتصاب امروز ـ چهارشنبه ـ كه دومین اعتصاب سراسری در سال جاری میلادی است، حدود صد در صد كارگران صنایع خودروسازی، انرژی، كشتی‌سازی و ساخت و ساز دست از كار كشیده‌اند.

آخرین تظاهرات بزرگ اسپانیا کمتر از یک ماه پیش در اعتراض به بودجه سال 2013 میلادی برگزار شد.

وزیر كشور اسپانیا اعلام كرده است كه در جریان ناآرامی‌هایی كه بعد از این اعتصاب به وقوع پیوست، 32 تن دستگیر شده و 15 تن نیز به طور سطحی آسیب دیده‌اند.

دبیرکل سندیکای «یو جی تی» اسپانیا در این باره می‌گوید: «وقتی پارلمان شروع به بحث و مذاکره درباره بودجه کرد، ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین روز برای برگزاری اعتصاب و ارائه گزارشمان روز چهارشنبه است.»

دولت محافظه‌کار «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا در نظر دارد تا سال 2014 میلادی 150 میلیارد یورو صرفه‌جویی کند و این اقدام فشار زیادی را به بخش بزرگی از مردم اسپانیا وارد خواهد کرد.

این تدابیر شامل کاهش حقوق کارمندان و حقوق بیکاری، افزایش مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده و کاهش بودجه بخش درمان و آموزش است.

اسپانیا همچنین با حدود 25 درصد بیکاری، یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در کشورهای اروپایی را دارا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز