خبرگزاری کار ایران

محمد مرسی:

ممكن است اسرائیل و حماس به زودی با آتش‌بس موافقت كنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۴

مرسی در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با نخست‌وزیر تركیه در قاهره گفت كه نشانه‌هایی از امكان آتش‌بس در نوار غزه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دیده می‌شود اما هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد.

«محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر اعلام كرد كه قاهره برای برقراری آتش‌بس تماس‌هایی با دولت رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برقرار كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مرسی در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر تركیه در قاهره گفت كه نشانه‌هایی از امكان آتش‌بس در نوار غزه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دیده می‌شود اما هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد.

مرسی در این كنفرانس مطبوعاتی تاكید كرد كه هر گونه حمله زمینی اسرائیل به غزه پیامدهای وخیمی بر منطقه دارد و نه مصر و نه جهان آزاد آن را نمی‌پذیرند.

رئیس‌جمهوری مصر افزود كه غزه و ساكنان آن در موضع ملت اشغال شده بوده و دارای حقوقی هستند و همه نسبت به آنها وظایفی دارند.

وی تصریح كرد كه مرحله كنونی با گذشته فرق دارد زیرا رهبران جدید منطقه با رهبران گذشته فرق دارند و مصر تلاش می‌كند با جدیت تمام تجاوز اسرائیل به نوار غزه را متوقف كرده و آتش‌بس برقرار كند.

مرسی با اشاره به پیمان صلح میان مصر و اسرائیل تاكید كرد كه هنگامی كه سخن از توافق‌نامه صلح میان مصر و اسرائیل و احترام قاهره به این توافق‌نامه می‌شود، به این معنا است كه صلح عادلانه و فراگیر برای همه منطقه باشد اما شواهد حاكی از چنین چیزی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز