خبرگزاری کار ایران

یوكیا آمانو:

تحریم‌ها تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۳

ایران با سرعتی ثابت فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را ادامه می‌دهد و تحریم‌های بین‌المللی که قرار بود مانع این روند شود، تاثیر محسوسی در این زمینه نداشته است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان كرد كه برنامه هسته‌ای ایران تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوکیا آمانو» گفت كه ایران با سرعتی ثابت فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را ادامه می‌دهد و تحریم‌های بین‌المللی که قرار بود مانع این روند شود، تاثیر محسوسی در این زمینه نداشته است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌كه آیا تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تاثیر بازدارنده‌ای در فعالیت‌های هسته‌ای این كشور داشته است یا خیر، گفت: «فعالیت‌ تاسیسات هسته‌‌ای ایران را مورد راستی‌آزمایی قرار می‌دهیم ولی هیچ نشانه‌ای از تاثیر تحریم‌ها بر این فعالیت‌ها نمی‌بینیم.»

آمانو همچنین گفت: «سرعت پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز تغییری نكرده و با روندی ثابت ادامه دارد.»

بنا بر این گزارش، سخنان آمانو در آستانه نشست نمایندگان كشورهای عضو گروه 1+5 در بروكسل، بیان شد.

این نشست نشانه‌ای از تلاش مجدد برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران پس از انتخاب مجدد «باراک اوباما» به ریاست‌جمهوری آمریکا بر شمرده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز