خبرگزاری کار ایران

تظاهرات دانشجویان انگلیسی در مخالفت با افزایش شهریه دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۱

دانشجویان در سراسر انگلیس که به شهریه بالای دانشگاه‌ها اعتراض دارند، نگران آینده خود هستند. آنها از دولت می‌خواهند تا سیاست خود در قبال آموزش، استخدام و دستیابی به قدرت را تغییر دهد.

هزاران تن از دانشجویان انگلیسی در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه‌ها در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این تظاهرات خلاف اعتراض‌های دو سال پیش نسبتا آرام برگزار شد.

بنا بر این گزارش، دانشجویان در سراسر انگلیس که به شهریه بالای دانشگاه‌ها اعتراض دارند، نگران آینده خود هستند. آنها از دولت می‌خواهند تا سیاست خود در قبال آموزش، استخدام و دستیابی به قدرت را تغییر دهد.

تعداد تظاهرکنندگان بین پنج تا 10 هزار تن اعلام شده است.

مسئول یک سندیکای دانشجویی در این‌باره گفت: «فکر می‌کنم مسئله امروز این است که چگونه می‌توانیم در سال 2015 میلادی انتخابات عمومی داشته باشیم که رویکردی متفاوت در قبال مسائل جامعه داشته باشد؛ این که در زمینه آموزش دولتی سرمایه‌گذاری شده تا از شهریه دانشگاهی رهایی پیدا کنیم و کمک‌های دولتی دوباره برگردند. اینها مسائلی هستند که برای مذاکره درباره آنها به سیاستمدار نیاز داریم.»

یکی از معترضان می‌گوید: «سال گذشته بدون کمک دولتی نمی‌توانستم به کالج بروم و تحصیل کنم. واقعا تاسف‌آور است که مردم فقیر را از آن محروم می‌کنند؛ مردمی که دیگر نمی‌توانند تحصیل کنند.»

این بزرگ‌ترین تظاهرات دانشجویی در اعتراض به شهریه بالای دانشگاه‌ها پس از اعتراض‌های گسترده نوامبر سال 2010 بود که بیش از 50 هزار تن در آن شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز