خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر روسیه:

به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری خلاف قوانین بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۴

نخست‌وزیر روسیه گفت كه تلاش برای تغییر نظام سیاسی در یك كشور از طریق به رسمیت شناختن یك نیروی سیاسی به عنوان تنها نماینده قانونی مردم آن كشور غیرمتمدنانه است.

«دیمتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه با انتقاد شدید از فرانسه به دلیل به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری تاكید كرد كه چنین اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مدودف پیش از سفر به پاریس گفت كه به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری به عنوان نماینده مردم سوریه غیرقابل قبول است.

وی تلاش برای تغییر نظام سیاسی در یك كشور از طریق به رسمیت شناختن یك نیروی سیاسی به عنوان تنها نماینده قانونی مردم آن كشور را غیرمتمدنانه دانست.

نخست‌وزیر روسیه بار دیگر با تكرار سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این كشور مبنی بر بی‌طرفی مسكو در بحران سوریه، تاكید كرد كه روسیه نه از نظام حاكم بر سوریه حمایت می‌كند نه از مخالفان.

مدودوف همچنین گفت كه تمام تسلیحاتی كه روسیه به سوریه صادر كرده است، برای مقابله و دفاع در برابر تجاوز خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح كرد كه بهتر است مخالفان سوری اگر توانایی داشته باشند از شیوه قانونی به قدرت برسند نه از طریق مسلح شدن توسط كشورهای دیگر.

نخست‌وزیر روسیه تاكید كرد كه كشورش هرگز نمی‌خواهد كه سوریه تجزیه شود و یك كانون بحران و تنش دیگر در خاورمیانه به وجود بیاید.

بنا بر این گزارش، مدودوف قرار است در جریان سفر خود به پاریس با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری و همچنین نخست‌وزیر فرانسه دیدار كند.

بخش عمده این دیدارها فردا- سه‌شنبه- صورت می‌گیرد.

فرانسه نخستین كشور اروپایی است كه ائتلاف جدید مخالفان سوری را به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز