خبرگزاری کار ایران

درخواست برای بازجویی از رئیس سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی

دادستان نظامی رژیم صهیونیستی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این رژیم و معاون وی را به کلاهبرداری و خیانت در امانت و تخلف از اصول رفتاری افسران ارتش متهم کرده است.

سرهنگ «دانی عفرونی» دادستان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از «یهودا واینشتاین» مشاور قضایی دولت این رژیم خواست که «گابی اشکنازی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش را به اتهام دست داشتن در رسوایی معروف به «سند هرباز» تحت تحقیق و بازجویی قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه «هاآرتص» نوشت كه دادستان نظامی رژیم صهیونیستی تاكید کرده است که در صورت عدم همکاری مشاور قضایی دولت این رژیم، خود مسئولیت بازجویی از اشکنازی و «ایرز وینر» معاون وی را بر عهده خواهد گرفت.

عفرونی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و معاون وی را به کلاهبرداری و خیانت در امانت و تخلف از اصول رفتاری افسران ارتش متهم کرده است.

سند هرباز نامه تحریف شده‌ای بود که دو سال قبل به صورت گسترده در میان فرماندهان ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی توزیع شده بود و هدف از آن تخریب وجهه اشکنازی برای ممانعت از تمدید یک ساله دوره ریاست وی و نیز تخریب وجهه برخی دیگر از فرماندهان ارتش صهیونیستی به منظور تضمین انتخاب ژنرال «یوآف گالانت» به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش بود، اما بعدا مشخص شد که «بوعاز هرباز» یکی از نزدیکان خود اشکنازی این سند را تهیه کرده است.

این مساله جار و جنجال زیادی در جامعه صهیونیستی به پا کرد اما تحقیقات پلیس و ناظر دولت رژیم صهیونیستی نشان داد که اشکنازی و نزدیکان وی در این مساله دست دارند. ناظر دولت رژیم صهیونیستی در آن زمان اشکنازی را به تحریک هرباز برای جمع‌آوری اطلاعات توهین‌آمیز علیه «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی متهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز