خبرگزاری کار ایران

انتخابات پارلمانی رومانی امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۷۸

انتظار می‌رود دولت چپ میانه رومانی به راحتی در انتخابات امروز پیروز شود ولی این نتیجه می‌تواند بی‌ثباتی سیاسی بیشتر در این كشور فقیر حوزه بالكان را به دنبال داشته باشد.

شهروندان رومانیایی امروز ـ یكشنبه ـ برای تعیین تكلیف كرسی‌های پارلمان پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود دولت چپ میانه رومانی به راحتی در انتخابات امروز پیروز شود ولی این نتیجه می‌تواند بی‌ثباتی سیاسی بیشتر در این كشور فقیر حوزه بالكان را به دنبال داشته باشد.

«ترایان باسسكو» رئیس‌جمهوری رومانی باید نخست‌وزیر جدید این كشور را انتخاب كند ولی وی اعلام كرده است كه احتمال دارد حتی در صورتی كه ائتلاف «ویكتور پونتا» نخست‌وزیر فعلی اكثریت را در پارلمان به دست آورد، وی را در این سمت ابقا نكند.

روابط نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری رومانی بعد از تلاش نافرجام پونتا برای استیضاح باسسكو در ماه جولای تیره شده است.

اگر باسسكو از انتخاب پونتا به عنوان نخست‌وزیر جدید خودداری كند، ممكن است رومانی با یك بن‌بست سیاسی رو‌به شود. باسسكو می‌تواند فرد دیگری را نیز به این سمت انتخاب كند ولی گزینه پیشنهادی وی باید به تائید پارلمان برسد.

چنانچه این گزینه پیشنهادی در دو دور را‌گیری موفق به كسب تعداد آرای كافی نشود، امكان انحلال پارلمان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز