خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریكا اعلام كردند:

آزمایش موشكی جدید كره‌شمالی اقدامی غیرمسئولانه است

کد خبر : ۲۷۵۸۲

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری آمریكا آمده است كه آزمایش موشكی جدید كره‌شمالی تحریك‌آمیز و غیرقابل قبول بوده و بار دیگر نمونه‌ای از رفتار «غیرمسئولانه» دولت این كشور را به نمایش می‌گذارد.

دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از آزمایش موشكی كره‌شمالی تاكید كرد كه در پیش گرفتن چنین رویكردهایی «تحریك‌آمیز و غیرقابل قبول» است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری آمریكا آمده است كه آزمایش موشكی جدید كره‌شمالی بار دیگر نمونه‌ای از رفتار «غیرمسئولانه» دولت این كشور را به نمایش می‌گذارد.

در این بیانیه همچنین آمده است كه این آزمایش كه قطعنامه‌های شماره ١٧١٨ و ١٨٧٤ شورای امنیت را نقض می‌كند، صلح و ثبات در منطقه را به مخاطره انداخته و تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تسلیحات کشتار جمعی را تضعیف می‌كند.

در ادامه تاكید شده است كه دولت آمریكا طی ساعت‌ها و روزهای آینده با هم‌پیمانان خود و سایر اعضای شورای امنیت، اقدام‌هایی را دنبال خواهد کرد تا به کره‌شمالی تفهیم شود که تخطی از مصوبات شورای امنیت عواقبی را به دنبال خواهد داشت و لازم است این کشور به تمامی تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

«ویكتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نیز پیش از این طی بیانیه‌ای تاكید كرده بود كه تصمیم كره‌شمالی برای آزمایش جدید موشكی اقدامی تحریك‌آمیز است كه صلح و ثبات در منطقه را به مخاطره می‌اندازد.

مقام‌های كره‌‌شمالی امروز ـ چهارشنبه ـ اعلام كردند كه یك ماهواره را به فضا پرتاب كرده‌اند.

كره‌شمالی اعلام كرده است كه این پرتاب موشكی موفقیت‌آمیز بوده و در مدار تعیین شده قبلی قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز