خبرگزاری کار ایران

حامد كرزی:

ادامه حملات راكتی به افغانستان به صلاح پاكستان نیست

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام كرد که «این حملات روی احساسات مردم افغانستان و دوستی افغانستان و پاکستان اثرات منفی زیادی داشته و ادامه آن به صلاح پاکستان نیست.»

ایلنا: «حامد کرزی» رئیس جمهوری افغانستان نسبت به ادامه حملات راکتی از خاک پاکستان به مناطق شرقی این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دفتر حامد کرزی طی بیانیه‌ای اعلام كرد که رئیس‌جمهوری افغانستان برای بررسی «حملات راکتی پاکستان» با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود در عربستان سعودی دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده که کرزی از رئیس‌جمهوری پاکستان خواست این حملات را «فورا متوقف کند.»

در این بیانیه همچنین به نقل از رئیس‌جمهوری افغانستان آمده است که «این حملات روی احساسات مردم افغانستان و دوستی افغانستان و پاکستان اثرات منفی زیادی داشته و ادامه آن به صلاح پاکستان نیست.»

به گزارش منابع افغان، طی یک سال گذشته، مناطق مرزی افغانستان شاهد حملات راکتی از پاکستان بوده است.

منتقدان دولت و برخی رسانه‌های گروهی افغانستان، مقام‌های مسئول را به بی توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به این حملات متهم کرده‌اند.

اخیرا مجلس نمایندگان افغانستان در همین رابطه از وزرای کشور و دفاع سلب اعتماد کرد و از رئیس‌جمهوری افغانستان خواست تا برای متوقف کردن حملات راکتی به ولایات «کنر» و «نورستان» اقدام کند.

با وجود انتقادها و گزارش رسانه‌های مختلف درباره حملات راکتی پاکستان، هنوز علت این حملات روشن نشده است.

فرمانده عمومی ناتو در افغانستان که این حملات را محکوم کرده، اخیرا گفت که در دیدار سه جانبه با مقام‌های افغانستان و پاکستان، این گزارش‌ها را بررسی خواهند کرد.

با این حال، در بیانیه اخیر ریاست جمهوری افغانستان آمده که روسای جمهوری افغانستان و پاکستان، در دیدار خود توافق کردند که یک هیات مشترک نظامی از هر دو کشور، این حملات را بررسی كنند.

در تحولی دیگر، مقام‌های افغان از درگیری نیروهای مرزی دو کشور در منطقه «وایگام» ولایت کنر، خبر دادند.

براساس گزارش مقام‌های محلی، این درگیری حدود سه ساعت ادامه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز