خبرگزاری کار ایران

خروج نیروهای ژاپنی از بلندیهای جولان

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۵۸

دولت ژاپن امروز –جمعه-در نشستی برای بررسی امنیت ملی دستور داد نیروهای این كشور به علت اناامنی در منطقه هر چه سریعتر از بلندی های جولان سوریه كه در اشغال رژیم صهیونیتسی است،خارج شوند.

دولت ژاپن دستور خروج نیروهای این كشور از بلندیهای جولان سوریه را صادر كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،دولت ژاپن امروز –جمعه-در نشستی برای بررسی امنیت ملی دستور داد نیروهای این كشور به علت اناامنی در منطقه هر چه سریعتر از بلندی های جولان سوریه كه در اشغال رژیم صهیونیتسی است،خارج شوند.

وزرات دفاع ژاپن اعلام كرد كه نیروهای این كشور از هفته آینده خروج از بلندی های جولان را آغاز می كنند و تجهیزات و ادوات جنگی آنها نیز اواسط ماه ژانویه به ژاپن منتقل می شوند.

انتظار می رفت كه نیروهای ژاپنی ماه مارس آینده بلندی های جولان را ترك كنند اما«ساتوشی موریموتو»وزیر دفاع ژاپن گفت كه ناامنی در منطقه ادامه حضور نیروهای ژاپنی و انجام ماموریت هایشان را دشوار كرده است.

این در حالی است در جریان درگیری ارتش سوریه و مخالفان مسلح،نیروهای سوری چندین بار وارد منطقه عاری از سلاح جولان شدند كه نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در آن گشت زنی می كنند.

بنا بر این گزارش،ژاپن 50 نیرو را از سال 1996 در چارچوب نیروهای پاسدار صلح در بلندی های جولان مستقر كرده است.این منطقه را اسرائیل در سال 1967 به اشغال خود درآورد و شورای امنیت برای جلوگیری از درگیری میان سوریه و اسرائیل و نظارت بر آتش بس از سال 1974 در آن نیروی پاسدار صلح مستقر كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز