خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صلح جهانی در گفت وگو با ایلنا:

نشست تهران تجلی اراده و نشانه شکست غرب است

موضع گیری‌های کشورهای غربی علیه ایران هیچ نتیجه‌ای غیر از تخریب جایگاه آن‌ها در اذهان عمومی نداشته و باعث خشم روزافزون مردم از کشورهایی می‌شود که خود را «پلیس» و «پدرخوانده جهان» می‌دانند.

رئیس سازمان جهانی صلح، گفت که برگزاری نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، موفقیتی بزرگ برای ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در ستاد خبری شانزدهمین نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، «عبید علی عبید» گفت که برگزاری نشست کشورهای جنبش عدم تعهد در ایران را می‌توان «تجلی اراده» دانست چرا که به رغم مخالفت‌ها و کارشکنی‌های کشورهای غربی این نشست برگزار شده و با استقبال گسترده هیات‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی، سازمان‌های بین المللی و رسانه‌ها رو به رو شده است.

به گفته عبید، آمریکا و اسرائیل در تبلیغات رسانه‌ای خود علیه ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و به هر وسیله ممکن تلاش کردند مانع از سفر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران برای شرکت در این نشست شوند ولی شاهد بودیم که تلاش‌های آن‌ها با شکست رو به رو شد.

وی ادامه داد که این قبیل موضع گیری‌های کشورهای غربی هیچ نتیجه‌ای غیر از تخریب جایگاه آن‌ها در اذهان عمومی نداشته و باعث خشم روزافزون مردم از کشورهایی می‌شود که خود را «پلیس» و «پدرخوانده جهان» می‌دانند.

عبید همچنین سفر «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر به ایران را گامی مثبت ارزیابی کرده و گفت که به اعتقاد وی با روی کار آمدن دولت جدید در این کشور، به زودی شاهد تحولات مثبتی در روابط تهران و قاهره خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، گفت که کشورهای غربی به این دلیل که منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند، حاضر نیستند حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

رئیس سازمان جهانی صلح همچنین گفت که آنچه بیش از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای باعث نگران غرب شده می‌شود، اندیشه‌هایی است که انقلاب اسلامی این کشور بر مبنای آن شکل گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز