خبرگزاری کار ایران

مقام‌های اكوادور:

هنوز تصمیمی درباره اعطای پناهندگی به آسانژ نگرفته‌ایم

asdasd

وزیر خارجه اكوادور با تاكید بر این‌كه هنوز درباره اعطای پناهندگی به آسانژ تصمیمی گرفته نشده است، گفت كه تنها وی و رئیس‌جمهوری این كشور می‌توانند در این‌باره تصمیم‌گیری كنند.

ایلنا: مقام‌های اكوادور برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌كه این كشور به «جولیان آسانژ» موسس پایگاه اینترنتی «ویكی لیكس» پناهندگی اعطا كرده است را رد كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ریكاردو پاتینو» وزیر خارجه اكوادور با تاكید بر این‌كه هنوز درباره اعطای پناهندگی به آسانژ تصمیمی گرفته نشده است، گفت كه تنها وی و «رافائل كوره‌آ» رئیس‌جمهوری این كشور می‌توانند در این‌باره تصمیم‌گیری كنند.

كوره‌آ نیز با اعلام این‌كه طی چند روز آینده تصمیم نهایی در این‌باره اتخاذ می‌شود، گفت كه امروز ـ چهارشنبه‌ـ برای بررسی این مساله با پانیتو دیدار می‌كند.

پاتینو پیش از این با اعلام این‌كه رسیدگی به پرونده آسانژ نیاز به «بررسی‌های عمیق» دارد، تاكید كرده بود كه كشورش همواره از حامیان حقوق بشر و آزادی بیان بوده است.

آسانژ حدود دو ماه قبل به سفارت اكوادور در لندن پناه برده و خواستار دریافت پناهندگی سیاسی از این كشور شد.

دادستانی سوئد از مدت‌ها پیش خواهان آن بوده که انگلیس، آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار این کشور قرار دهد.

آسانژ همواره اتهام‌های وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه‌های سیاسی ربط داده است.

دیوان عالی انگلیس، عالی‌ترین مرجع قضایی این كشور آخر ماه می رای به استرداد آسانژ به سوئد داد.

هواداران آسانژ نگران آن هستند که پس از استرداد وی به سوئد، این کشور موسس ویکی‌لیکس را در اختیار آمریکا قرار دهد.

جولیان آسانژ ۴۰ ساله ضمن مخالفت با درخواست استرداد خود به سوئد، برای پاسخگویی به این اتهام بدون خروج از انگلیس ابراز آمادگی کرده است.

ویکی لیکس تا کنون چند صد هزار نسخه اسناد محرمانه دولت آمریکا را به ویژه در زمینه روابط خارجی و دیدگاه‌های مقام‌های این کشور در مورد مسایل مختلف بین‌المللی منتشر کرده است.

انتشار این اسناد و مدارک موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز