خبرگزاری کار ایران

نوری مالكی مخالفانش را دعوت به گفت‌وگو كرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۶

مالكی به دنبال تظاهرات هزاران تن از مخالفانش در شهرهای سنی‌نشین، در سخنرانی خود در جشنواره آشتی و حاكمیت ملی در بغداد، گفت كه دولت این كشور هیچ گروه یا طایفه‌ای را به حاشیه نرانده است.

«نوری المالكی» نخست‌وزیر عراق تظاهركنندگان مخالف خود را به گفت‌وگو دعوت كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مالكی به دنبال تظاهرات هزاران تن از مخالفانش در شهرهای سنی‌نشین، در سخنرانی خود در جشنواره آشتی و حاكمیت ملی در بغداد، گفت كه دولت این كشور هیچ گروه یا طایفه‌ای را به حاشیه نرانده است.

وی در این سخنرانی تصریح كرد كه دولت بر اساس مشاركت پایه‌ریزی شده است.

مالكی خطاب به مخالفان خود گفت كه بهتر است با یكدیگر گفت‌وگو كنیم و برای پایان دادن به اختلافات و مشكلاتمان دوستانه و برادرانه به توافق برسیم.

وی در ادامه افزود كه عراق امروز بیش از هر زمانی نیاز به جلوگیری از طایفه‌گرایی دارد.

این در حالی بود كه هزاران تن از مخالفان مالكی روز گذشته پس از نماز جمعه در استان «الانبار» دست به تظاهرات زدند. تظاهركنندگان مالكی را متهم كردند كه سیاستمداران سنی را به حاشیه رانده است.

همچنین چندین شهر عراق از جمله «موصل» نیز شاهد تظاهرات مخالفان مالكی بود. شركت‌كنندگان در این تظاهران علیه سیاست‌های مالكی شعار داده و خواستار آزادی زنان زندانی شدند.

شهرهای «سامرا» و «الرمادی» نیز شاهد تظاهرات مخالفان دولت مالكی بود.

بنا بر این گزارش، تظاهرات مخالفان مالكی پس از آن آغاز شد كه تعدادی از محافظان «رافع العیساوی» عضو فراكسیون سنی فهرست العراقیه و وزیر دارایی این كشور به ظن دست داشتن در عملیات‌های تروریستی بازداشت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز