خبرگزاری کار ایران

لاوروف در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با ابراهیمی:

بشار اسد از قدرت كناره‌گیری نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۱۹

سرگئی لاوروف گفت كه هنوز فرصت برای حل دیپلماتیك مساله سوریه وجود دارد./ ابراهیمی نیز تاكید كرد كه فقط دو راه برای حل بحران سوریه وجود دارد: راهكار سیاسی یا بین‌المللی كردن بحران كه راه دوم عواقب وخیمی برای همه خاورمیانه دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت كه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه قصد ندارد از قدرت كناره‌گیری كند و تاكید كرده است كه در مقام خود باقی می‌ماند تا از مصالح كشورش دفاع كند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، لاوروف پس از دیدار با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه گفت كه نمی‌توان نظر اسد را در مورد كناره‌گیری‌اش از قدرت تغییر داد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به واكنش مخالفان سوری در مورد گفت‌وگو برای حل بحران تصریح كرد كه اگر «معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف جدید مخالفان سوری خود را سیاستمداری جدی می‌داند، باید شنونده دیدگاه‌های ما نیز باشد. روز گذشته الخطیب دعوت روسیه برای گفت‌وگو در مورد حل بحران سوریه را رد كرده و شرط هر گفت‌وگویی را كناره‌گیری اسد اعلام كرد.

لاوروف در این كنفرانس مطبوعاتی تاكید كرد كه هنوز فرصت برای حل بحران سوریه به شیوه دیپلماتیك وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت كه مسكو خواستار بازگشت ناظران بین‌المللی به سوریه و افزایش تعداد آنها است.

لاوروف در ادامه تاكید كرد كه عربستان و ایران را نیز باید به گروه كار در مورد سوریه اضافه كرد.

وی تصریح كرد كه روسیه با همه طرف‌های مربوط در ارتباط بوده و برای گسترش تماس‌هایش در همه سطوح آمادگی دارد.

وزیر خارجه روسیه در این كنفرانس خبری همچنین عنوان كرد كه عدم پذیرش گفت‌وگو با دولت توسط ائتلاف جدید مخالفان سوری حل بحران سوریه را به بن‌بست می‌رساند.

لاوروف علاوه بر آن تاكید كرد كه اولویت روسیه توقف خشونت‌ها در سوریه و آغاز فرایند سیاسی است.

در همین حال اخضر ابراهیمی نیز گفت كه درگیری‌ها در دمشق با روند سریعی در حال افزایش است و این مساله پیامدهای خطرناكی دارد.

ابراهیمی افزود كه شدت درگیری‌ها در دمشق باعث رعب و وحشت میان بیش از پنج میلیون جمعیت این شهر می‌شود و به همین علت یك میلیون تن آن را ترك خواهند كرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه تاكید كرد كه فقط دو راه برای حل بحران سوریه وجود دارد: راه‌حل سیاسی یا بین‌المللی كردن بحران كه راه دوم عواقب وخیمی برای همه منطقه خاورمیانه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز