خبرگزاری کار ایران

در جدیدترین اقدام علیه تهران؛

اوباما قانون «مقابله با نفوذ ایران در آمریكای لاتین» را تصویب كرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۳۷

این قانون قرار است از طریق استراتژی سیاسی و دیپلماتیک جدیدی که وزارت خارجه آمریکا تدوین خواهد کرد، اجرایی شود.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا قانونی را برای مقابله با آن‌چه نفوذ ایران در منطقه آمریکای لاتین خوانده است، تصویب كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این قانون قرار است از طریق استراتژی سیاسی و دیپلماتیک جدیدی که وزارت خارجه آمریکا تدوین خواهد کرد، اجرایی شود.

وزارت خارجه آمریكا بر مبنای قانونی که نمایندگان این كشور چند ماه قبل با عنوان «قانون مقابله با ایران در نیم‌کره غربی» تدوین کردند، باید طی ۱۸۰ روز طرحی راهبردی را برای حل و فصل آنچه «مسئله حضور و فعالیت خصمانه روزافزون ایران در منطقه آمریکای لاتین» خوانده شده است، تدوین کند.

در این قانون از وزارت امنیت داخلی آمریكا خواسته شده است که نظارت بیشتری بر مرزهای این کشور با کانادا و مکزیک داشته باشد تا از ورود عاملان ایران به خاک آمریكا جلوگیری شود.

این قانون درباره کشورهای آمریکای لاتین نیز زمینه اجرای طرح مشترکی توسط نهادهای مختلف امنیتی را برای برقراری امنیت در این کشورها فراهم می‌كند.
واشنگتن همواره تاكید کرده است که فعالیت‌های ایران در آمریکای لاتین را زیر نظر دارد. این در حالی است كه مقام‌های ارشد وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریكا تاکید کرده‌اند که هیچ نشانه‌ آشکاری از فعالیت‌های غیرقانونی ایران در این منطقه وجود ندارد.

ایران در میان كشورهای آمریكای لاتین به طور خاص با کشورهای ونزوئلا، بولیوی و اکوادور روابط نزدیکی داشته و این رابطه از طریق سرمایه‌گذاری در این كشورها تقویت شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز