خبرگزاری کار ایران

محمد مرسی:

تصویب قانو اساسی جدید به منزله پایان دوره انتقالی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۱۳

مرسی بار دیگر همه احزاب و جریان های سیاسی در این كشور را دعوت به گفت و گوی ملی با نظارت خودش كرد.وی علاوه بر آن بر ضرورت داشتن رسانه های آزاد و به دور از حاكمیت دولت نیز تاكید كرد.

«محمد مرسی»رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود در افتتاحیه سی و سومین دوره مجلس شورای مصر گفت كه تصویب قانون اساسی این كشور به منزله پایان دوره انتقالی است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،مرسی تاكید كرد كه تصویب قانون اساسی جدید مصر به دوران انتقالی در این كشور كه بیش از اندازه به درازا كشید، پایان داد.

رئیس جمهوری مصر در این سخنرانی تصریح كرد كه قانون اساسی جدید برابری را برای همه شهروندان را تضمین كرده و همه گروه ها و گرایش ها در برابر قانون برابرند.

مرسی بار دیگر همه احزاب و جریان های سیاسی در این كشور را دعوت به گفت و گوی ملی با نظارت خودش كرد.

وی همچنین از همه احزاب خواست برای توافق بر سر قانون انتخاب مجلس نمایندگان آتی مشاركت فعال داشته باشند.

مرسی در مورد اوضاع اقتصادی كشور نیز گفت كه ذخایر ارزی این كشور در بانك های مصری با افزایش 1.1 میلیارد دلاری به 15.5میلیارد دلار رسیده است و به شدت گزارش های منتشر شده در مورد اینكه مصر در آستانه ورشكستی است، را رد كرد.

رئیس جمهوری مصر همچنین تقویت اختیارات قوه قضائیه و تضمین استقلال آن را مورد تاكید قرار داد.

وی علاوه بر آن بر ضرورت داشتن رسانه های آزاد و به دور از حاكمیت دولت نیز تاكید كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز