خبرگزاری کار ایران

سنای آمریکا به جلوگیری از «سقوط به پرتگاه مالی» رای داد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۷

در ساعات اولیه بامداد امروز، نمایندگان سنای آمریكا با اکثریت آرا طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن، تعدادی از قوانین بودجه‌ای در ارتباط با مجوز کاهش مالیات بر درآمد و افزایش هزینه‌های دولت فدرال همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

سنای آمریکا با تصویب طرحی، مانع از تحولات بودجه‌ای موسوم به «سقوط به پرتگاه مالی» شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در ساعات اولیه بامداد امروز ـ سه‌شنبه ـ به وقت محلی، نمایندگان سنای آمریكا با اکثریت آرا طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن، تعدادی از قوانین بودجه‌ای در ارتباط با مجوز کاهش مالیات بر درآمد و افزایش هزینه‌های دولت فدرال همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

رای‌گیری سنا دو ساعت پس از ضرب‌الاجل نهایی ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ صورت گرفت.

این مصوبه پس از تایید مجلس نمایندگان - مجلس علیای کنگره آمریکا - و امضای رئیس‌جمهوری جنبه اجرایی می‌یابد.

در صورتی که نمایندگان سنای آمریکا این طرح را تصویب نمی‌کردند، افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌های دولتی در ماه‌های آینده باعث بروز شرایط انقباضی شدید در اقتصاد آمریکا می‌شد که در حال حاضر هم از رونق چندانی برخوردار نیست.

چندی پیش، رئیس فدرال رزرو - بانک مرکزی آمریکا - هشدار داده بود که در چنین صورتی، اقتصاد آمریكا به «پرتگاه مالی» سقوط کرده و گرفتار رکودی عمیق خواهد شد.

با توجه به اندازه و موقعیت اقتصادی آمریکا در جهان، چنین وضعیتی می‌توانست باعث وخامت اوضاع اقتصاد جهانی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز