خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

بركناری بشار اسد غیرممكن است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۱۰

وزیر خارجه روسیه از مخالفان مسلح سوری خواست تا طرح‌ها و پیشنهادهایی كه می‌تواند برای نخستین بار منجر به آغاز مذاكرات جدی صلح بین دو طرف درگیر در سوریه شود را ارائه دهند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاكید كرد كه كناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاكرات سیاسی، در چارچوب توافق‌نامه‌های قبلی بین‌المللی نبوده و در عمل غیرممكن است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه دیلی استار، وزیر خارجه روسیه گفت كه بركناری اسد به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاكرات در چارچوب بیانیه ژنو (كه در ماه ژوئن گذشته مورد توافق قدرت‌های جهانی قرار گرفت) نیست و به همین دلیل اجرایی شدن آن غیرممكن است.

وی همچنین از مخالفان مسلح سوری خواست تا طرح‌ها و پیشنهادهایی كه می‌تواند برای نخستین بار منجر به آغاز مذاكرات جدی صلح بین دو طرف درگیر در سوریه شود را ارائه دهند.

لاوروف افزود: «بشار اسد طرح‌های را به منظور دعوت از تمامی گروه‌ها برای آغاز مذاكرات ارائه داده است. ممكن است این طرح‌ها برای عده‌ای چندان جدی نباشد ولی در هر حال پیشنهاد هستند. اگر من در موضع مخالفان بودم، به طور قطع پیشنهاد خود درباره آغاز گفت‌وگوها را ارائه می‌كردم.»

روسیه شنبه گذشته بار دیگر بر حمایت خود از طرح انتقال قدرت در سوریه كه در تاریخ 30 ژوئن در ژنو مورد توافق قرار گرفت، تاكید كرد.

«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز در حال حاضر تلاش خود را روی پیشبرد این طرح متمركز كرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز