خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

صلح در سوریه بدون مذاكره مخالفان با اسد برقرار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۷۶

تا زمانی كه مخالفان به لجاجت خود ادامه دهند، هیچ اتفاق خوبی برای سوریه رخ نمی‌دهد، نزاع مسلحانه ادامه پیدا می‌كند و مردم نیز می‌میرند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام كرد كه صلح در سوریه تنها با مذاكره مخالفان با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این كشور برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، لاوروف گفت كه بحران سوریه تا زمانی كه مخالفان مذاكره با بشار اسد را رد می‌كنند و خواستار كناره‌گیری وی به عنوان پیش‌شرط مذاكرات هستند، از راه مسالمت‌آمیز حل نمی‌شود.

وی افزود كه تا زمانی كه مخالفان به لجاجت خود ادامه دهند، هیچ اتفاق خوبی برای سوریه رخ نمی‌دهد، نزاع مسلحانه ادامه پیدا می‌كند و مردم نیز می‌میرند.

لاوروف در كنفرانسی خبری در مسكو در مورد وجود ناوگان دریایی این كشور در دریایی مدیترانه گفت كه وجود این ناوگان به ثبات در منطقه كمك می‌كند.

وی در این كنفرانس تاكید كرد كه كشورش تنها طرفی است كه تلاش كرد مخالفان سوری را وادار به نشستن پشت میزهای مذاكره كند و همچنان به تلاش‌های خود برای برگزاری مذاكرات مخالفان سوری و دولت این كشور ادامه می‌دهد.

لاوروف افزود كه نمی‌توان از شورای امنیت برای مشروع كردن دخالت خارجی در نزاع‌های داخلی استفاده كرد.

وزیر خارجه روسیه در مورد خروج نزدیك به 77 شهروند این كشور از سوریه نیز گفت كه عملیات تخلیه گسترده شهروندان روسی از سوریه آغاز نشده است اما برخی خانواده‌های روسی تصمیم گرفته‌اند كه توسط هواپیماهایی كه كمك‌های بشردوستانه به سوریه منتقل می‌كنند، به روسیه برگردند.

لاوروف درباره تنش روسیه و آمریكا درباره سپر دفاع موشكی نیز گفت كه دو كشور مشكلات دشواری درباره مساله سپر دفاع موشكی دارند اما مسكو به گفت‌وگوهای سازنده با واشنگتن و تقویت روابط اقتصادی و تجاری اهمیت می‌دهد.

وی آمادگی كشورش برای همكاری با واشنگتن برای حل نزاع‌های بین‌المللی را نیز اعلام كرد.

وزیر خارجه روسیه به بحران در مالی نیز اشاره كرد و گفت كه كشورش امیدوار است همبستگی میان كشورهای اسلامی به وجود بیاید و اجازه ایجاد شكاف و اختلاف میان آنها را ندهند، همچنین مسكو امیدوار است كه ثبات در كشور مالی برقرار شود.

لاوروف همچنین گفت كه سیاست خارجی روسیه به دنبال تقویت جایگاه این كشور به عنوان یكی از مراكز قدرت در جهان در چارچوب نظام بین‌المللی چندقطبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز