خبرگزاری کار ایران

تصمیم مقام‌های کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای جدید

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۶۸

در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، به نقل از کمیسیون دفاع ملی این کشور آمده است: «آزمایش اتمی و پرتاب موشک‌های دور برد انجام خواهد شد و هدف دشمن اصلی (آمریکا) است.»

کره شمالی اعلام کرد که به زودی برای سومین بار یک آزمایش اتمی انجام خواهد داد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، به نقل از کمیسیون دفاع ملی این کشور آمده است: «آزمایش اتمی و پرتاب موشک‌های دور برد انجام خواهد شد و هدف دشمن اصلی (آمریکا) است.»
در این بیانیه تاریخ انجام این آزمایش‌ها مشخص نشده است. کره شمالی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ میلادی هم دو بمب‌ اتمی را آزمایش کرده است.
شورای امنیت چند روز قبل در قطعنامه‌ای، پرتاب موشک‌های دوربرد (بالیستیک) توسط دولت کره شمالی را محکوم کرده و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرد.
در بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی، قطعنامه شورای امنیت غیر قانونی توصیف شده و آمده است: «ما پنهان نمی‌کنیم که ماهواره‌ها و موشک‌های دوربردی که پرتاب خواهیم کرد و بمب‌های هسته‌ای پیش رفته‌ای که آزمایش خواهیم کرد، دشمن اصلی ما، آمریکا را هدف قرار داده‌اند.»
«گلن دیویس» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی که هم اکنون در پایتخت کره جنوبی به سر می‌برد، در واکنش به این موضع گیری گفت که امیدوار است آن‌ها دست به این کار نزنند.
وی تاکید کرد که چنین کاری اشتباه و از دست دادن یک فرصت دیگر است. ما به آن‌ها می‌گوییم که دست به این کار نزنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز