خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی رهبران اروپایی از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

کد خبر : ۴۰۶۳۰

وزیر خارجه آلمان بر لزوم مسئولیت‌پذیری همه اعضای اتحادیه اروپا تأکید کرد و گفت: «همه چیز نباید در بروکسل و از بروکسل تنظیم شود.»

آلمان، فرانسه و بروکسل نسبت به سخنان «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس درباره رفراندوم احتمالی برای خروج از اتحادیه اروپا واکنش منفی نشان داده و بر لزوم وظیفه‌شناسی کشور‌ها و همکاری با اتحادیه اروپا تأکید کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان هشدار داد که درخواست برای در نظر گرفتن استثناهایی دیگر در ضوابط اتحادیه اروپا کمک‌کننده نخواهد بود.
وستروله بر لزوم مسئولیت‌پذیری همه اعضای اتحادیه اروپا تأکید کرد و گفت: «همه چیز نباید در بروکسل و از بروکسل تنظیم شود.»
وی ادامه داد: «اروپا مجموعه‌ای از مصالح ملت‌ها نیست، بلکه سرنوشتی مشترک در زمان‌های دشوار است.»
وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که انگلیس همچنان نفش فعالی در اتحادیه اروپا داشته باشد. وی سپس زبان خود را از آلمانی به انگلیسی تغییر داد و همین سخنان را این بار به زبان انگلیسی بیان کرد.
دیوید کامرون پیش از این طی سخنانی اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۵ میلادی برای خروج یا باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا همه‌پرسی عمومی برگزار خواهد کرد.
به گفته کامرون، مسئله‌ای که در این همه‌پرسی احتمالی بیان می‌شود، باید «پرسشی روشن» باشد؛ پرسشی که پاسخ آن «ماندن یا خروج» از اتحادیه اروپا است.
بنا بر سخنان نخست‌وزیر انگلیس، این رفراندوم احتمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار خواهد شد.
فرانسه برگزاری رفراندوم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای خود این کشور خطرناک می‌داند.
«لورن فابیو» وزیر خارجه فرانسه گفت که انگلیس اگر از اتحادیه اروپا خارج شود با «دشواری» روبه رو خواهد شد.
فابیو ابراز امیدواری کرد که انگلیسی‌ها همچنان نقش مثبتی در اروپا داشته باشند. وی همچنین در واکنش به پیشنهاد گفت‌وگو در مورد شرایط ادامه عضویت انگلیس در این اتحادیه، اروپا را به «باشگاه فوتبال» تشبیه کرد و گفت: «کسی که وارد این باشگاه می‌شود، دیگر نمی‌تواند بگوید، من راگبی بازی می‌کنم.»
از بروکسل، مقر اتحادیه اروپا نیز واکنش‌های منفی به گوش می‌رسد. «مارتین شولتس» رئیس پارلمان اروپا از کامرون خواسته است، با اتحادیه اروپا همکاری کند.
شولتس در توییتر نوشت که اتحادیه اروپا به انگلیس به عنوان «عضو کامل» نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز