خبرگزاری کار ایران

تعداد كشته و زخمی‌های درگیری‌های مصر به 510 تن رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۹۶

رئیس‌جمهوری مصر صبح امروز برای بررسی حوادث خشونت‌بار و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در این کشور، با شورای دفاع ملی نشستی اضطراری برگزار کرد.

منابع پزشکی مصری اعلام کردند که تعداد كشته و زخمی‌های درگیری‌های خونین شب گذشته میان مخالفان دولت و نیرو‌های امنیتی به ۱۰ کشته و ۵۰۰ زخمی افزایش یافت.
به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، منابع پزشکی در بیمارستان عمومی شهر «سوئز» گفتند که تعداد کشته‌شدگان درگیری شدید مخالفان دولت و نیروهای امنیتی در این شهر در پی مرگ دو زخمی در اتاق جراحی، به ۹ تن افزایش یافت.
این منابع افزودند که تمام این قربانیان با گلوله‌های واقعی کشته شدند.
منابع پزشکی شهر سوئز همچنین تصریح کردند که در درگیری‌های شب گذشته ۱۱۸ تن نیز در این شهر زخمی شدند که حال ۳۳ تن از این افراد وخیم است و تلاش برای نجات آنها همچنان ادامه دارد.
وزارت بهداشت مصر نیز ضمن تایید کشته‌های شهر سوئز اعلام کرد که یک تن دیگر نیز در شهر «اسماعیلیه» در درگیری با نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

در همین حال صبح امروز ـ شنبه ـ «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر برای بررسی حوادث خشونت‌بار و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در این کشور، با شورای دفاع ملی نشستی اضطراری برگزار کرد.
بنا بر این گزارش، در پی تظاهرات گسترده مخالفان دولت مصر، درگیری خیابانی در شهرهای قاهره، اسکندریه، سوئز و «پورت سعید» به وقوع پیوست و معترضان دو ساختمان دولتی را به آتش کشیده و یکی از ساختمان‌های حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین نیز به آتش کشیده شد. همچنین به دنبال انتشار اخبار کشته شدن معترضان در سوئز، قاهره نیز به خشونت کشیده شد و معترضان با سنگ و بمب‌های آتش‌زا با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک آور و گلوله‌های تفنگ‌های شکاری استفاده کرد. علاوه بر آن این خشونت‌ها به شهرهای دیگر نیز کشیده شد و مخالفان دولت در برابر ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های حزب آزادی و عدالت درگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز