خبرگزاری کار ایران

به دنبال كشته شدن ۷ نیروی پلیس؛

زره‌پوش‌های ارتش مصر در شهر پورت سعید مستقر شدند

کد خبر : ۴۱۰۷۰

زره‌پوش‌های ارتش به سمت شهر پورت سعید حرکت کرده و به زودی وظیفه تامین امنیت تاسیسات و ساختمان‌های عمومی و سرنوشت‌ساز در شهر و به ویژه زندان پورت سعید را به عهده می‌گیرند.

یک منبع نظامی مصری اعلام کرد که زره‌پوش‌های ارتش برای برقراری آرامش در شهر آشوب‌زده «پورت سعید» در مناطق حساس این شهر مستقر شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این منبع گفت که زره‌پوش‌های ارتش به سمت شهر پورت سعید حرکت کرده و به زودی وظیفه تامین امنیت تاسیسات و ساختمان‌های عمومی و سرنوشت‌ساز در شهر و به ویژه زندان پورت سعید را به عهده می‌گیرند.
«سامح سیف الیزل» سرلشکر بازنشسته ارتش مصر و رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک «جمهوری» نیز گفت که به نیروهای ارتش دستور داده شده است که برای برقراری امنیت و بازگشت اوضاع به حالت عادی در خیابان‌های شهر پورت سعید مستقر شوند.
الیزل افزود که به نیرو‌های ارتش همچنین دستور داده شده است که با احتیاط با غیرنظامیان برخورد کرده و به آن‌ها تعدی نکنند.
از طرف دیگر، یک منبع در استانداری پورت سعید نیز گفت که استاندار از ارتش درخواست کرده است برای پایان دادن به هرج و مرج در این شهر مستقر شوند و فرماندهان ارتش نیز بلافاصله زره پوش‌ها را به شهر ارسال کردند.
بنا بر این گزارش، در پی صدور حکم اعدام برای ۲۲ متهم حادثه وزرشگاه پورت سعید که در جریان آن ۷۲ تن جان خود را از دست دادند، هزاران تن از مردم پورت سعید به خیابان‌ها ریختند و صد‌ها تن نیز به زندان این شهر که متهمان در آن نگهداری می‌شوند، حمله کردند. حمله معترضان به زندان پورت سعید، درگیری شدید با نیروهای امنیتی را در پی داشت که در نتیجه آن هفت نیروی پلیس کشته و 120 تن زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز