خبرگزاری کار ایران

برگزاری 2 نشست درباره سوریه در پاریس و ژنو

کد خبر : ۴۱۷۳۶

هدف از برگزاری نشست ژنو كه با مشاركت سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی و سوری برگزار می‌شود، معرفی «راه سوم» برای نیروهای سیاسی سوری است.

شهرهای ژنو و پاریس امروز -دوشنبه- میزبان دو نشست درباره بحران سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، قرار است امروز نزدیك به 50 كشور در نشست جدید گروه موسوم به «دوستان سوریه» در پاریس شركت كنند.

«منذر ماخوس» سفیر ائتلاف جدید مخالفان سوری در فرانسه گفت كه در این نشست به رغم آن‌كه نشانه‌های مثبت دیده می‌شود اما دور از ذهن است كه پیشرفت خاصی حاصل شود.

ماخوس افزود كه هدف از برگزاری این نشست یادوآوری این مساله به كشورهای عضو كنفرانس دوستان سوریه است كه آنها وعده‌های سیاسی و مالی به مخالفان سوری داده‌اند اما به آن عمل نكرده‌اند.

از طرف دیگر، «سازمان هماهنگی ملی نیروهای تغییر دموكراتیك» كه مخالف تسلیح مخالفان سوری است نیز در ژنو نشستی را برگزار می‌كند.

«خلف داهود» یكی از رهبران این سازمان گفت كه هدف از برگزاری این نشست كه با مشاركت سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی و سوری برگزار می‌شود، معرفی «راه سوم» برای نیروهای سیاسی سوری است.

داهود افزود كه در این نشست خطرات بزرگی كه سوریه در معرض آن است و نیز تولید خشونت و جنبش‌های اسلامی مسلح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز