خبرگزاری کار ایران

با دستور اسماعیل هنیه؛

10 روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در غزه آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۷۷

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام كرد كه هنیه دستور داده است كه 10 روزنامه نگاری كه توسط دستگاه امنیت داخلی و به اتهام مسائل امنیتی بازداشت شده‌اند،به رغم حساسیت مساله آزاد شوند.

««اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت حماس در نوار غزه دستور داد ۱۰ روزنامه‌نگاری که به اتهام‌های امنیتی بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که هنیه دستور داده است که ۱۰ روزنامه نگاری که توسط دستگاه امنیت داخلی و به اتهام مسائل امنیتی بازداشت شده‌اند، به رغم حساسیت مساله، آزاد شوند.

این در حالی است که روز گذشته دولت حماس در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روزنامه نگارانی که اواخر هفته پیش بازداشت شده‌اند، متهم به تلاش برای رسیدن به اهداف پلید از طریق برخی پایگاه‌های اینترنتی خبری هستند که به امنیت این منطقه آسیب وارد می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این روزنامه‌نگاران در پی مسائل امنیتی صرف و به اتهام فعالیت به نفع فرماندهان امنیتی سابق (پیش از تسلط حماس بر نوار غزه در سال ۲۰۰۷ میلادی) بازداشت شده‌اند.

در همین حال «تحسین الاسطل» معاون رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی گفت که سه تن از این روزنامه‌نگاران آزاد شده‌اند و هفت روزنامه‌نگار دیگر نیز امروز بعد از ظهر به وقت محلی آزاد می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز