خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

ایران پیشنهاد آمریكا برای مذاكره دوجانبه را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۱۷

«گیدو وستروله» در کنفرانس خبری مشترک با «کاترین اشتون» گفت که از ایران می‌خواهد پیشنهاد جو بایدن برای مذاکره دو جانبه تهران و واشنگتن را بپذیرد چرا كه مذاکره مستقیم به نفع امنیت جهانی و به ویژه اروپا است.

وزیر خارجه آلمان گفت كه در جریان دیدار با «علی‌اکبر صالحی» همتای ایرانی خود در حاشیه کنفرانس مونیخ، از تهران خواهد خواست تا پیشنهاد «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریكا برای گفت‌وگوی دوجانبه را بپذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «گیدو وستروله» در کنفرانس خبری مشترک با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که از ایران می‌خواهد پیشنهاد جو بایدن برای مذاکره دو جانبه تهران و واشنگتن را بپذیرد چرا كه مذاکره مستقیم به نفع امنیت جهانی و به ویژه اروپا است.

وی تاكید كرد كه آلمان تا جایی كه بتواند به این روند كمك خواهد كرد.
وستروله در عین حال تاكید كرد كه گفت‌وگوی مستقیم آمریکا و ایران در جریان کنفرانس مونیخ دور از ذهن است.

بنا بر این گزارش، بایدن پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» با تاكید بر این‌كه «اكنون زمان و مكان دیپلماسی موفقیت‌آمیز است»، از تهران خواسته بود در گفت‌وگوهای دیپلماتیك و حتی مذاكره مستقیم با آمریكا مشاركت داشته باشد.

بایدن كه در حاشیه سفر خود به آلمان برای شركت در كنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌كرد، گفت كه هنوز فرصت حل و فصل دیپلملتیك مساله هسته‌ای ایران وجود دارد ولی مقام‌های تهران باید توجه داشته باشند كه این فرصت نامحدود نیست.

وی افزود كه آمریكا در چارچوب گروه 1+5 به تلاش‌های خود برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریكا همچنین از ایران خواست تا صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را اثبات كند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز