خبرگزاری کار ایران

رهبر ائتلاف مخالفان سوری به مسكو دعوت شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۶۴

این دعوت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در دیدار وزیر خارجه روسیه و معاذ الخطیب صورت گرفته است.

دولت روسیه از «احمد معاذ الخطیب» رهبر ائتلاف مخالفان سوری برای سفر به مسکو و گفت‌و‌گو در باره بحران سوریه دعوت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این دعوت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و خطیب صورت گرفته است.

این نخستین دیدار رهبر ائتلاف مخالفان سوری بامقام‌های بلندپایه دولت روسیه به شمار می‌رود.

احمد معاذ خطیب، چند روز پیش اعلام کرده بود که آماده مذاکره مستقیم با نمایندگان دولت سوریه است؛ موضعی که با انتقاد برخی از گروه‌های مخالف رو‌به‌رو شد.

خطیب برای این مذاکره، دو شرط تعیین کرده است: آزادی ۱۶۰ هزار تن از افرادی که در زندان یا مراکز امنیتی اطلاعاتی حضور دارند و از سرگیری صدور گذرنامه‌های جدید توسط سفارتخانه‌های سوریه برای شهروندان در تبعید سوری.

احمد معاذ خطیب در مونیخ همچنین با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل متحد در بحران سوریه دیدار کرده است.

پیش از دیدار با جو بایدن، لاوروف گفته بود که اصرار آمریکا برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سازنده نیست.

وی گفت: «به نظر من، اصرار افرادی که اولویت اول را در حذف بشار اسد می‌دانند، مهم‌ترین دلیل برای ادامه فاجعه در سوریه است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز