خبرگزاری کار ایران

توافق گروه‌های فلسطینی بر سر بسترسازی برای برگزاری انتخابات

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۱

بر اساس توافق‌های صورت گرفته، در صورت فراهم شدن شرایط و فضای مناسب برای برگزاری انتخابات، موعد برگزاری انتخابات هم‌زمان در داخل و خارج و نیز موعد تشکیل دولت وحدت ملی و مدت زمان فعالیت آن مشخص خواهد شد.

منابع آگاه فلسطینی از توافق گروه‌های ملی فلسطینی در قاهره بر سر تلاش برای اجرای تمامی پرونده‌های آشتی ملی به منظور فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز شورای ملی فلسطین در داخل و خارج خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس توافق‌های صورت گرفته، در صورت فراهم شدن شرایط و فضای مناسب برای برگزاری انتخابات، موعد برگزاری انتخابات هم‌زمان در داخل و خارج و نیز موعد تشکیل دولت وحدت ملی و مدت زمان فعالیت آن مشخص خواهد شد.

این منابع همچنین اعلام کردند که کمیته‌ای به ریاست «سلیم زعنون»، مسئول تدوین قانون انتخابات سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) شده است و در نشست شنبه گذشته کمیته اصلاح ساختار ساف مقرر شد که نسخه نهایی این قانون برای تصویب نهایی به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده شود.

این منابع همچنین از توافق «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با عباس برای تداوم رایزنی و توافق بر سر تشکیل کمیته نظارت بر انتخابات شورای ملی فلسطین خبر دادند.

این منابع با اشاره به توافق بر سر از سر گیری رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت، تاكید کردند که گروه‌های زیرمجموعه ساف فشارهای زیادی به منظور تعیین موعد انتخابات وارد کردند، اما جنبش حماس بر لزوم رعایت آزادی‌های عمومی در مرحله قبل از برگزاری انتخابات و به عنوان شرط لازم برای برگزاری سالم انتخابات تاکید دارد.

به گفته این منابع، گروه‌های عضو ساف همچنین سعی در اعمال فشار برای استفاده از نظام انتخاباتی تناسبی کامل داشتند، اما جنبش حماس آن را نقض توافق آشتی می‌داند که به موجب آن باید 75 درصد از انتخابات به طور مختلط و 25 درصد در میان افراد مستقل برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز