خبرگزاری کار ایران

به عنوان نخستین سفر رسمی؛

جان کری عازم 9 کشور اروپا و خاورمیانه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۵

کری در جریان این سفر به شهرهای لندن، برلین و پاریس می‌رود و سپس به منظور شرکت در گردهمایی مقام‌های ارشد کشورهای حامی معارضان سوری از رم بازدید می‌کند. وی پس از آن به ترکیه، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جان کری» در نخستین سفر رسمی خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا از ۹ کشور اروپای غربی و خاورمیانه دیدار می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کری در جریان این سفر به شهرهای لندن، برلین و پاریس می‌رود و سپس به منظور شرکت در گردهمایی مقام‌های ارشد کشورهای حامی معارضان سوری از رم بازدید می‌کند. وی در جریان این گردهمایی با اعضای گروه مخالفان سوری نیز دیدار خواهد کرد.
میزبان بعدی جان کری، ترکیه است و پس از آن نیز وزیر خارجه آمریکا به مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر سفر خواهد کرد.
این سفر‌ها که از از روز ششم تا ۱۶ اسفند به طول می‌انجامد، حاکی از تاکید آمریکا بر روابط سنتی خود با متحدانش در اروپا و خلیج فارس است. این در حالی است که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در نخستین سفر رسمی‌اش در این سمت به کشورهای آسیایی ژاپن، اندونزی، کره جنوبی و چین رفته بود.
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید می‌کند که کری در این برنامه به آسیای شرقی سفری نخواهد داشت چرا که در غیر این صورت «سفر وی که در حال حاضر نیز طولانی است، طولانی‌تر خواهد شد».
نولاند همچنین گفت که جان کری به سرزمین‌های اشغالی هم سفر نمی‌کند چرا که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال تشکیل دولت جدید است.
وی افزود که جان کری این سفر را به عنوان فرصتی برای تحکیم روابط با متحدان کلیدی ایالات متحده در اروپا و خاورمیانه می‌بیند و قصد دارد که به طور ویژه بر تحولات جهان عرب متمرکز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز