خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات پارلمانی در ایتالیا

کد خبر : ۵۰۴۶۵

هرچند نتایج این دوره از انتخابات غیرقابل پیش‌بینی توصیف می‌شود اما آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از جدال بین دو جناح راست و چپ میانه است.

47 میلیون شهروند ایتالیایی واجد شرایط رای دادن از صبح امروز – یکشنبه – برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، هرچند نتایج این دوره از انتخابات غیرقابل پیش‌بینی توصیف می‌شود اما آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از جدال بین دو جناح راست و چپ میانه است.

بر این اساس، بیشترین شانس تصدی سمت نخست‌وزیری با «پییر لوییجی برسانی» رهبر چپ میانه است.

از« سیلویو برلوسکنی» با ائتلاف راست میانه و با چهار دوره نخست‌وزیری در کارنامه، به عنوان بخت دوم انتخابات نام برده می‌شود.

«جنبش پنج ستاره» متعلق به «بپه گریلو» کمدین شانس سوم است و «ماریو مونتی» نخست‌وزیر تکنوکرات پیشین نیز در رده چهارم جای می‌گیرد.

در این دوره از انتخابات پارلمانی هر نخست‌وزیری که دولت تشکیل دهد وظیفه‌ای سنگین را بر دوش خواهد کشید و این مسئولیت بیرون کشیدن کشور چکمه‌ای از گل و لای رکود اقتصادی خواهد بود که در آن فرو رفته است و در تاریخ ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه توصیف می‌شود.

از طرف دیگر، اگر دولتی ضعیف بر سر کار بیاید به بی‌ثباتی حوزه یورو دامن خواهد زد.

سومین اقتصاد بزرگ حوزه پولی یورو آن‌قدر بزرگ توصیف می‌شود که سقوط نمی‌کند و اگر سقوط کند آنقدر بزرگ خوانده می‌شود که نمی‌توان نجاتش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز