خبرگزاری کار ایران

لس آنجلس تایمز نوشت:

مقام‌های آمریکا در سال 2012 محرمانه به کره‌شمالی سفر کردند

کد خبر : ۵۰۵۷۷

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های ناشناس نوشت که این دیدارهای محرمانه در ماه‌های آوریل و آگوست سال گذشته میلادی و در راستای تشویق رهبر جوان کره‌شمالی به در پیش گرفتن سیاست‌های مبتنی بر میانه‌روی صورت گرفته است.

 روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» از سفر محرمانه مقام‌های این کشور به کره‌شمالی برای تقویت روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ بعد از روی کار آمدن «کیم جونگ اون» رهبر جدید این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های ناشناس نوشت که این دیدارهای محرمانه در ماه‌های آوریل و آگوست سال گذشته میلادی و در راستای تشویق رهبر جوان کره‌شمالی به در پیش گرفتن سیاست‌های مبتنی بر میانه‌روی صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، سفر ماه آوریل مقام‌های آمریکایی به کره‌شمالی به سرپرستی «جوزف دیترانی» رئیس وقت مرکز ملی مبارزه با اشاعه سلاح در دفتر ریاست اطلاعات ملی آمریکا صورت گرفت ولی مشخص نیست که سرپرستی سفر ماه آگوست مقام‌های آمریکایی به کره‌شمالی را چه کسی عهده‌دار بوده است.

به نوشته این روزنامه «سیدنی سیلر» تحلیل‌گر قدیمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که به زبان کره‌ای مسلط است در هر دو سفر مقام‌های آمریکایی به کره‌شمالی حضور داشت.

دیترانی بدون تائید سفر سال گذشته میلادی خود به کره‌شمالی گفت: «مسائل خاصی وجود که من درباره آنها حرفی نخواهم زد و این مسئله‌ای است که احساس می‌کنم اظهارنظر کردن درباره آن درست نیست.»

این مسئول آمریکایی گفت که وی و دیگر اعضای هیات، در ابتدا نشانه‌هایی مبنی بر این‌که کیم جوان در مقایسه با پدرش سرسختی کمتری دارد، مشاهده کردند.

به گفته وی، بعد از مرگ «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره‌شمالی حس جدیدی در میان مقام‌های آمریکایی به وجود آمده است که می‌توانند با رهبر جدید این کشور وارد گفت‌وگو شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز