خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه:

5+1 در حل مساله هسته‌ای ایران از وقت‌كشی خودداری كند

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۲

از همه طرف‌های شركت‌كننده در گفت‌وگوها می‌خواهیم که وقت بیشتری تلف نکنند. درست نبود که هشت ماه یا حتی ۱۵ ماه پیش مذاکرات متوقف شد. این امر این احساس را ایجاد می‌كند که تمایل و تعهد اندکی برای انجام مذاکرات وجود دارد‎‎. باید بر این مسئله غلبه كرد.

مقام‌های روسیه در آستانه برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 از طرف‌های شرکت‌کننده در این مذاکرات خواستند که از وقت‌كشی خودداری كرده و برای حل و فصل این مساله گامی ملموس بردارند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه كه نمایندگی كشورش در گروه 1+5 را بر عهده دارد، گفت كه رسیدن به توافق نیازمند اراده سیاسی برای پیشبرد این گفت‌وگوها است.
وی تاكید كرد كه همه طرف‌ها باید «بر مبنای توازن منافع به یک توافق دست یابند.»
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «از همه طرف‌های شركت‌كننده در گفت‌وگوها می‌خواهیم که وقت بیشتری تلف نکنند. درست نبود که هشت ماه یا حتی ۱۵ ماه پیش مذاکرات متوقف شد. این امر این احساس را ایجاد می‌كند که تمایل و تعهد اندکی برای انجام مذاکرات وجود دارد‎‎. باید بر این مسئله غلبه كرد.»
این دیپلمات ارشد روس با اشاره به مذاکرات استانبول، بغداد و مسکو گفت: «در طول سه‌ دور گفت‌وگوهای گذشته، پیشنهادهایی را رد و بدل کردیم. کل سال گذشته تحت عنوان تبادل پیشنهادها سپری شد. اکنون ضروری است که گام بعدی برداشته شود و موضوعات را مشخص کنیم. حتی شاید درباره چندین موضوع بتوانیم مذاکره را آغاز کرده و ببینیم که چه باید انجام داد.»
سرگئی ریابکوف ادامه داد: «درباره شمار کاملا اندکی از مسائل مناقشه وجود دارد كه یکی از آنها ادامه فعالیت ایران برای غنی‌سازی تا مقدار ۱۹.۷۵ درصد است.»

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 ساعاتی دیگر در قزاقستان برگزار خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز