خبرگزاری کار ایران

۳تن کشته و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند؛

آشوب شهرهای قاهره و پورت سعید را فرا گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۷

در درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و نیز ارتش در شهر «پورت سعید» دو نیروی امنیتی به ضرب گلوله کشته شدند و بیش از ۴۰۰ تن از جمله یک افسر بلندپایه ارتش و ۱۱ نیروی ارتش و نیروی امنیتی زخمی شدند.

در درگیری‌های شدید میان تظاهرکنندگان مخالف دولت و نیروهای امنیتی و ارتش در مناطق مختلف مصر دو نیروی امنیتی و یک شهروند کشته و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر و وزرات بهداشت این کشور با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که در درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و نیز ارتش در شهر «پورت سعید» دو نیروی امنیتی به ضرب گلوله کشته شدند و بیش از ۴۰۰ تن از جمله یک افسر بلندپایه ارتش و ۱۱ نیروی ارتش و نیروی امنیتی زخمی شدند.
در بیانیه ارتش مصر آمده است که در درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور در پورت سعید یک نیروی ارتش در تیراندازی افراد نا‌شناس از ناحیه پا زخمی شده و یک نیروی امنیتی نیز کشته شد.
وزرت بهداشت مصر نیز پس از آن و اواسط شب گذشته اعلام کرد که یکی دیگر از نیروهای امنیتی به ضرب گلوله افراد نا‌شناس در پورت سعید و طی درگیری با تظاهرکنندگان مخالف دولت جان خود را از دست داد.
در همین حال ارتش در بیانیه خود انتشار اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر درگیری نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور را به شدت رد کرده و اعلام کرد که نیروهای ارتش برای حفاظت از ساختمان استانداری در برابر آن مستقر هستند و تلاش کردند که تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را از یكدیگر جدا کنند.
این در حالی است که برخی گزارش‌های خبری حاکی از آن بود که پس از آن که یک زره‌پوش نیروهای امنیتی به طور اشتباهی یک پلیس نظامی ارتش را زیر گرفت، نیروهای ارتش به سمت نیروهای امنیتی آتش گشودند.
در شهر «اسماعیلیه» نیز ده‌ها تن از فعالان در راستای عصیان مدنی، چندین ساختمان دولتی را با قفل‌های آهنین بستند و در برابر ساختمان استانداری اسماعیلیه نیز تظاهرات کردند.
شهر قاهره نیز شاهد درگیری شدید معترضان و نیروهای امنیتی در برابر سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس بود. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. معترضان همچنین در میدان «التحریر» با نیروهای امنیتی درگیر شده و پس از به آتش کشیدن دو خودروی پلیس این میدان را بستند.
شهر «المحله الکبری» در استان «الغربیه» نیز شاهد تظاهرات مخالفان بود. مخالفان در این شهر خیابان مرکزی را بسته و باعث ایجاد اختلال در رفت و آمد شدند و علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر و گروه اخوان‌المسلمین شعار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز