خبرگزاری کار ایران

مخالفان بحرینی تاكید كردند:

اختیارات پادشاه عامل بحران کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۰۵

مشکل اصلی کشور اختیارات مطلقی است که طبق قانونی در سال ۲۰۰۲ به پادشاه داده شد و بحرین را به جای پادشاهی مشروطه تبدیل به پادشاهی مطلق کرد.

جمعیت «وفاق ملی» بحرین بزرگ‌ترین گروه مخالفان بار دیگر خواستار مشروطه شدن نظام پادشاهی شد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این جمعیت با رد نتایج مذاکرات توافق ملی طی بیانیه‌ای اعلام کرد كه این مذاکرات را صوری ارزیابی می‌كند.
در این بیانیه آمده است که مشکل اصلی کشور اختیارات مطلقی است که طبق قانونی در سال ۲۰۰۲ میلادی به پادشاه داده شد و بحرین را به جای پادشاهی مشروطه تبدیل به پادشاهی مطلق کرد.
وفاق ملی اختیارات مطلق پادشاه این کشور را خلاف میثاق عمل ملی دانست که در سال ۲۰۰۱ میلادی به امضا رسید.
در بیانیه وفاق ملی همچنین آمده است که تنها مرجع مورد توافق در بحرین حاکمیت ملت است و بالا‌تر از این حاکمیت نمی‌توان منبعی را به عنوان منشا اختیارات و حاکمیت پذیرفت.
این بیانیه در پاسخ به سخنان «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر دیوان پادشاهی بحرین صادر شد که گفته بود پادشاه تنها مرجع برای همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات ملی است و نتایج این مذاکرات از طریق نهادهای قانونی کشور عملی می‌شود. این مذاکرات میان مخالفان و دولت از دهم ماه فوریه آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز