خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری؛

4 افسر پلیس در كنیا كشته شدند

کد خبر : ۵۳۳۹۵

یكی از مقام‌های ارشد پلیس كنیا گفت كه چند ساعت بعد از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری، چهار نیروی پلیس كه در حال گشت‌زنی در شهر بندری «موباسا» بودند، هدف حمله قرار گرفته و كشته شدند.

گزارش‌ها حاكی از آن است كه هم‌زمان با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در كنیا چهار نیروی پلیس در این كشور كشته شدند و به این ترتیب چشم‌انداز انتخاباتی كه برای تغییر تصویر كنیا به دنبال آشوب و هرج و مرج پنج سال گذشته كلیدی به شمار می‌رفت، با تردید رو‌به‌رو شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یكی از مقام‌های ارشد پلیس كنیا گفت كه چند ساعت بعد از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری چهار نیروی پلیس كه در حال گشت‌زنی در شهر بندری «موباسا» بودند، هدف حمله قرار گرفته و كشته شدند.

مقام‌های رسمی و كاندیداهای انتخاباتی كنیا خواستار آن شده بودند كه خشونت‌هایی كه به دنبال اعلام نتایج انتخابات سال 2007 میلادی در این كشور به راه افتاد، تكرار نشود. در جریان این خشونت‌ها هزار و 200 تن جان خود را از دست دادند و به این ترتیب اعتبار كنیا به عنوان یكی از باثبات‌ترین كشورهای آفریقایی خدشه‌دار شد.

«امبورسه مونیاسیا» رئیس پلیس اطلاعاتی منطقه‌ای كنیا گفت كه به اعتقاد وی حادثه تیراندازی مومباسا به برخی جنبش‌های جدایی‌طلبانه ارتباط دارد.

بر اساس قانون اساسی كنیا، رئیس‌جمهوری فعلی این كشور برای دور سوم اجازه كاندیداتوری در انتخابات را نداشته است.

تمامی كاندیداها متعهد شده‌اند كه نتیجه انتخابات را قبول كنند ولی رقابت‌های تنگاتنگ آنها باعث ایجاد فضای عدم اطمینان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز