خبرگزاری کار ایران

۲۳۷زخمی در موج جدید اعتراض‌ها در شهرهای پورت سعید و قاهره

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۲

«یحیی موسی» گفت که در موج جدید درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان مخالف دولت در شهرهای «پورت سعید»، «قاهره» پایتخت و «المنصوره» بیش از ۲۳۷ تن زخمی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در موج جدید درگیری ها میان مخالفان دولت و نیروهای امنیتی این کشور در شهر «پورت سعید» ۲۲۷ تن زخمی شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یحیی موسی» گفت که در موج جدید درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان مخالف دولت در شهرهای «پورت سعید»، «قاهره» پایتخت و «المنصوره» بیش از ۲۳۷ تن زخمی شدند.
موسی افزود که در درگیری‌های شهر پورت سعید ۲۲۷ تن و در شهرهای قاهره و المنصوره ۱۰ تن زخمی شدند.
شاهدان عینی گفتند که در درگیری‌های شهر پورت سعید تظاهرکنندگان به سمت نیروهای امنیتی سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردنشان از گاز اشک آور استفاده کردند.
این شاهدان افزودند که معترضان ساختمان مرکز امنیت ملی را در شهر پورت سعید به آتش کشیدند که در نتیجه آن پنج خودرو که داخل آن بودند طعمه حریق شدند.
یک شاهد عینی نیز گفت که معترضان با چاقو به سه محافظ این ساختمان حمله کرده و به شدت آنان را زخمی کردند.
خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز اعلام کرد که افراد نا‌شناس با استفاده از بمب‌های آتش زا به پارکینگ ساختمان نیروهای سازمان امنیت حمله کرده و خودروهای پلیس را داخل آن به آتش کشیدند.
یک شاهد عینی نیز گفت که ده‌ها تن از معترضان به حمله به یک مجتمع مسکونی در شهر «جیزه» در ساحل غربی رودخانه نیل در نزدیکی قاهره که در آن «محمد ابراهیم» وزیر اسبق کشور مصر ساکن است ورودی‌های آن را شکستند.
این شاهد عینی افزود که معترضان یک زره پوش و یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند.
در همین حال ده‌ها تن از معترضان در شهر المنصوره با استفاده از تاریکی، شب گذشته به یک ساختمان نیروهای امنیتی حمله کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز