خبرگزاری کار ایران

عزای عمومی در بلغارستان به علت مرگ یک تظاهرکننده

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۴

در پی خودسوزی «بلامان گورانوف» در شهر «وارنا» و مرگ وی که سوم ماه جاری رخ داد، دولت بلغارستان در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. گورانوف خواستار استعفای شهردار و اعضای شورای شهر وارنا شده بود و پس از خودسوزی‌اش ۱۲ روز به حالت کما رفت.

در پی مرگ یک تظاهرکننده ۳۶ساله بلغارستان که چندی پیش دست به خودسوزی زده بود، دولت امروز -چهارشنبه-عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی خودسوزی «بلامان گورانوف» در شهر «وارنا» و مرگ وی که سوم ماه جاری رخ داد، دولت بلغارستان در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. گورانوف خواستار استعفای شهردار و اعضای شورای شهر وارنا شده بود و پس از خودسوزی‌اش ۱۲ روز به حالت کما رفت.
دولت بلغارستان اعلام کرد که پرچم‌ها در سراسر این کشور به حالت نیمه افراشته در آید و همه جشن‌ها ‌ها به استثنای جشن‌های ازدواج لغو شود.
این در حالی است که دولت «بویکو بوریسوف»‌‌ همان روزی که این شهروند بلغارستانی دست به خودسوزی زده بود استعفا داد و اکنون کشور را به شکل موقت و تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۲ ماه می‌ آینده کشور را اداره می‌کند.
بنا بر این گزارش، در حالی که تظاهرات در بلغارستان برای لغو همه احزاب سیاسی در کشور ادامه دارد تظاهرکنندگان در شهر وارنا خواستار برکناری «یوردانوف» شهردار این شهر شدند که از طریق جا به جایی در احزاب این پست را به مدت چهار دوره برای خود نگه داشته است. انتظار می‌رود یوردانوف امروز و پس از مقاومت طولانی در برابر تظاهرات مخالفان از مقام خود کناره گیری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز