خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرزی:

ادامه جنگ ناتو در افغانستان بی‌هدف و غیرعاقلانه است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۷

مردم افغانستان از ناتو می‌پرسند که چرا پس از یک‌ دهه ناآرامی در این کشور، جنگ به هدف خود نرسیده و تنها مرگ مردم بی‌گناه و تخریب خانه‌های آنان در افغانستان را در پی‌داشته‌ است.

«ایمل فیضی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته‌های دبیر کل ناتو درباره سخنان اخیر رئیس جمهوری افغانستان را رد کرده و گفته است که جنگ ناتو در افغانستان بی‌هدف است.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «آندرس فو راسموسن» دبیر کل ناتو دوشنبه گذشته گفته‌های اخیر حامد کرزی درباره اینکه آمریکا و ناتو با طالبان تبانی کرده‌اند تا نیروهای خارجی در افغانستان باقی بمانند را رد کرده و گفته بود که این سخنان حامد کرزی کاملا یک ایده خنده دار است.
ایمل فیضی گفته‌است که مردم افغانستان از ناتو می‌خواهند تا هدف این جنگ ظاهرا «مبارزه با تروریسم» را روشن کند.
وی افزود که مردم افغانستان از ناتو می‌پرسند که چرا پس از یک‌ دهه ناآرامی در این کشور، جنگ به هدف خود نرسیده و تنها مرگ مردم بی‌گناه و تخریب خانه‌های آنان در افغانستان را در پی‌داشته‌ است.
سخنگوی کرزی افزود که مردم افغانستان از دبیر کل ناتو می‌پرسند در حالی که ناتو می‌داند که ریشه‌ها و پناهگاه‌های تروریسم در بیرون از خاک افغانستان قرار دارد، چرا این جنگ در روستا‌ها و خانه‌های آن‌ها هنوز ادامه دارد.
وی افزوده است که مردم افغانستان این جنگ را بی‌هدف تلقی کرده و ادامه آن را در افغانستان غیرعاقلانه می‌دانند.
اوایل ماه جاری میلادی حامد کرزی غربی‌ها را متهم کرده بود که در حال ایجاد یک توافق میان طالبان و مخالفان سیاسی وی هستند.
آمریکا این موضع گیری را رد کرده و گفته بود که به حق حاکمیت افغانستان احترام می‌گذارد.
دبیر کل ناتو نیز گفته است که ما از دولت افغانستان خواستار اطلاعات بیشتر در این زمینه (سخنان اخیر رئیس جمهوری افغانستان) هستیم.
در ماه‌های اخیر تنش لفظی میان افغانستان و کشورهای غربی افزایش یافته است.
کرزی چند روز قبل گفته بود که دولت آمریکا و گروه طالبان پیوسته در کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس گفت‌و‌گو می‌کنند. رئیس جمهوری افغانستان همچنین افزود که آمریکا و طالبان در تبانی با هم کار می‌کنند تا جنگ در افغانستان ادامه یابد و سبب حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان شود.
کرزی در عین حال گفت که هدف از سخنان اخیرش، اصلاح رابطه افغانستان و آمریکا بوده است و این دو متحد سیاسی مشغول چانه زنی برسر برخی مسائل هستند و آمریکا افغانستان را ترک نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز