خبرگزاری کار ایران

طالبان پاکستان مشرف را تهدید به ترور کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۸

ژنرال مشرف قرار است ۲۴ ماه مارس به زادگاهش، کراچی برگردد تا مبارزات انتخاباتی حزبش را در انتخابات آینده پاکستان رهبری کند.

طالبان پاکستان تهدید کرده است که در صورت بازگشت «پرویز مشرف» رئیس جمهوری پیشین پاکستان به این کشور، وی را ترور خواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، خبرگزاری رویترز ویدیویی دریافت کرده است که در آن «عدنان رشید» فردی که پیش از این هم در سوء‌ قصد به جان مشرف نقش داشته، می‌گوید: «طالبان گروهی ویژه را آماده کرده که پرویز مشرف را بعد از بازگشت به جهنم بفرستند. بمب‌گذاران انتحاری، تک‌تیرانداز‌ها و یک گروه ویژه تهاجمی از جمله اعضای این گروه هستند.»
خبرگزاری فرانسه هم به نقل از «احسان‌الله احسان» سخنگوی طالبان، از آماده شدن گروهی ویژه برای حمله به مشرف بعد از ورود وی به پاکستان خبر داده است.
ژنرال مشرف قرار است ۲۴ ماه مارس به زادگاهش، کراچی، بزرگ‌ترین شهر پاکستان برگردد تا مبارزات انتخاباتی حزبش را در انتخابات آینده پاکستان رهبری کند.
پرویز مشرف اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی، بعد از اعلام استعفای خود از مقام ریاست جمهوری، پاکستان را ترک کرد و در تبعیدی خودخواسته لندن و دوبی را برای اقامت برگزید.
پیش از آن دادگاهی ضدتروریستی در پاکستان، حکم جلب ژنرال مشرف را به اتهام ناکامی در حفاظت از جان «بی‌نظیر بوتو» نخست وزیر پیشین این کشور صادر کرده بود. بوتو در اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی و بعد از بازگشت از تبعیدی هفت ساله ترور شد.
مشرف در پرونده مرگ یکی رهبران شورشیان بلوچ در سال ۲۰۰۶ میلادی هم تحت تعقیب است.
مشرف ممکن است در بازگشت به دلیل اتهام‌های یادشده دستگیر شود، اما گفته با وجود این احتمال به کشورش بازخواهد گشت. هر چند که وکیل مشرف جمعه گذشته از صدور قرار وثیقه برای وی در شماری از اتهام‌هایش خبر داد.
علاوه بر احتمال بازداشت، اکنون تهدید آشکار طالبان نیز علیه مشرف وجود دارد که به دنبال انتقام‌جویی از وی به دلیل همکاری‌اش با آمریکا در «نبرد با تروریسم» هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز