خبرگزاری کار ایران

مصر پسر عموی قذافی را تحویل لیبی نمی‌دهد

کد خبر : ۵۹۳۳۲

رئیس دفتر فنی دادگاه‌های قضایی اداری مصر گفت که دادگاه قضایی اداری در قاهره در مورد علل این حکم تصریح کرد که قانون اساسی جدید مصر از هر کسی که در خاک مصر به سر ببرد و آرامش و امنیت این کشور را به هم نزند، حمایت می‌کند.

دادگاهی در مصر طی حکمی اقدام‌های دولت این کشور برای تحویل «احمد قذاف الدم» پسر عموی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی به طرابلس را باطل اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قاضی «عبدالمجید المقنن» رئیس دفتر فنی دادگاه‌های قضایی اداری مصر گفت که دادگاه قضایی اداری در قاهره در مورد علل این حکم تصریح کرد که قانون اساسی جدید مصر از هر کسی که در خاک مصر به سر ببرد و آرامش و امنیت این کشور را به هم نزند، حمایت می‌کند.
المقنن افزود که دادگاه قضایی اداری همچنین علت حکم خود را مرتبط با توافق‌نامه‌های بین‌المللی دانست که مصر آن‌ها را امضا کرده است.
این در حالی است که یک مسئول قضایی ۱۹ مارس اعلام کرد که دادستانی کل مصر قذاف الدم که در دوران قذافی به عنوان هماهنگ کننده روابط مصر و لیبی فعالیت می‌کرد را به مدت ۳۰ روز به زندان انداخت تا مساله تحویلش به لیبی را بررسی کند.
بنا بر این گزارش، قذاف الدم که روابط گرمی با دولت «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری سابق مصر داشت در پی وقوع انقلاب لیبی به مصر پناهنده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز