خبرگزاری کار ایران

اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل:

آمریکا خواستار حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران است

asdasd

باراک اوباما در سخنان خود تاکید کرد که آمریکا خواستار حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران است ولی زمان برای این کشور نامحدود نیست.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار پایان خشونت و افراط گرایی شد.


به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، باراک اوباما در سخنرانی خود با اشاره به انتشار فیلم ضد اسلامی اخیر، گفت که معتقد است باید با محتوای آن مخالفت کرد.


اوباما گفت که این فیلم نه تنها توهینی به باورهای مسلمانان، بلکه توهین به آمریکا نیز هست. وی در عین حال تاکید کرد که دسترسی به این فیلم محدود نمی‌شود چرا که قانون اساسی آمریکا ضامن آزادی بیان است.


اوباما از همه کشور‌ها خواست که خشونت و افراط‌گرایی را محکوم کنند.


بخش قابل توجهی از سخنان اوباما به مسائل خاورمیانه، از جمله بحران سوریه، مساله هسته‌ای ایران و تحولات کشورهایی چون مصر، لیبی و یمن اختصاص داشت.


اوباما در سخنان خود تاکید کرد که آمریکا خواستار حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران است ولی زمان برای این کشور نامحدود نیست.


وی همچنین با ادای احترام به سفیر آمریکا که در «بنغازی» کشته شد، تحولات لیبی را که به سقوط سرهنگ «معمر قذافی» رهبر سابق حکومت این کشور انجامید، «انقلاب لیبی» توصیف کرد و مدعی شد که آمریکا به همراه ائتلافی گسترده در لیبی مداخله کرد تا «مانع از قتل عام بی‌گناهان» شود. اوباما در ادامه گفت که آمریکا از تغییر قدرت سیاسی در یمن حمایت کرده است.


به گفته اوباما حمایت از تحولات این کشور‌ها به این دلیل بوده است که آمریکا باور دارد ارزش‌های آزادی و حق تعیین سرنوشت، نه ارزش‌هایی مختص آمریکا یا غرب، بلکه ارزش‌هایی جهان‌شمول هستند.


«بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل نیز در سخنرانی آغازین خود در شصت و هفتمین مجمع عمومی این سازمان با اشاره به بحران سوریه آن را «فاجعه‌ای منطقه‌ای با تبعاتی جهانی» توصیف کرد. وی با اشاره به شورای امنیت که تاکنون نتوانسته به تصمیم واحدی درباره بحران سوریه برسد، از اعضای جامعه بین‌المللی خواست که گسترش خشونت‌ها در این کشور را نادیده نگیرند.


وی تاکید کرد که مخالفان دولت سوریه اقدام‌هایی ناقض حقوق بشر انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز