خبرگزاری کار ایران

مسئول كمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل متحد:

مخالفان سوری از گاز سارین استفاده كرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۹

«كارلا دل پونته» طی مصاحبه‌ای با تلوزیون سوئیس – ایتالیا گفت كه بازرسان ما در كشورهای همسایه با قربانیان، پزشك‌ها و مسئولان بیمارستان‌های صحرایی مصاحبه كرده‌اند و بر اساس گزارشی كه هفته گذشته به دست من رسید، گاز سارین توسط مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است نه نیروهای دولتی.

مسئول كمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل متحد اعلام كرد كه این كمیسیون هنوز شواهدی مبنی بر استفاده نیروهای دولتی سوریه از تسلیحات شیمیایی به دست نیاورده است و در عوض احتمال استفاده مخالفان سوری از گاز سارین پررنگ‌تر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیوروك‌تایمز، «كارلا دل پونته» طی مصاحبه‌ای با تلوزیون سوئیس – ایتالیا گفت كه بازرسان ما در كشورهای همسایه با قربانیان، پزشك‌ها ومسئولان بیمارستان‌های صحرایی مصاحبه كرده‌اند و بر اساس گزارشی كه هفته گذشته به دست من رسید، با توجه به روش‌های مداوای قربانیان، احتمال استفاده از گاز سارین تائید می‌شود.

وی افزود: «بر اساس این شواهد، گاز سارین توسط مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است نه نیروهای دولتی.»

دل پونه، دادستان ارشد سابق كه به عنوان دادستان دادگاه كیفری بین‌المللی نیز فعالیت كرده است، درباره این‌كه گاز سارین چه زمانی و كجا مورد استفاده قرار گرفته است، به جزئیات بیشتری اشاره نكرد.

كارلا دل پونته 28 سپتامبر توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان یکی از اعضای کمیته تحقیقات درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه تعیین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز