خبرگزاری کار ایران

کنفرانس خبری وزرای خارجه عراق و سوریه؛

ولید المعلم: دمشق در نشست ژنو ۲ شرکت می‌کند

کد خبر : ۷۶۰۷۱

ولید المعلم» با اعلام این‌که دمشق کنفرانس ژنو ۲ را یک فرصت می‌داند، ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس به حل و فصل بحران سوریه منجر شود.

وزیر خارجه سوریه که امروز – یکشنبه – به طور غیرمنتظره وارد عراق شده بود، در کنفرانس خبری مشترک با «هوشیاری زیباری» وزیر خارجه این کشور گفت که کشورش در کنفرانس ژنو ۲ شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری کویت، «ولید المعلم» با اعلام این‌که دمشق کنفرانس ژنو ۲ را یک فرصت می‌داند، ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس به حل و فصل بحران سوریه منجر شود.

وی تاکید کرد که هیاتی رسمی از سوریه در کنفرانس ژنو ۲ که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

المعلم تاکید کرد که هدف از سفر وی به بغداد، اعلام همبستگی سوریه با مردم و دولت عراق در مقابله با تروریسمی است که این کشور با آن روبه‌رو است.

وی افزود که در جریان مذاکره با وزیر خارجه عراق طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها از جمله گسترش روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت که کشورهایی که علیه دمشق دسیسه‌چینی می‌کنند، حامی تروریسم هستند ولی در نهایت این مردم سوریه هستند که سرنوشت این کشور را تعیین خواهند کرد.

هوشیار زیباری نیز با تاکید بر این‌که عراق کنفرانس ژنو ۲ را تایید می‌کند گفت که کشورش در نشست ‍‍‍قبلی ژنو حضور داشت و در کنفرانس بین‌المللی آینده درباره این کشور نیز شرکت خواهد کرد.

وی خواستار مشارکت تمامی همسایگان سوریه در این نشست شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز