خبرگزاری کار ایران

یورو استات:

٢٠ میلیون نفر در حوزه پولی یورو بیكار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۰

نرخ بیكاری منطقه پولی یورو به ١٢ و دو دهم درصد رسیده است و در این در حالی است كه در سال ٢٠٠٨ میلادی و هم‌زمان با بدترین ركود مالی، نرخ بیكاری این منطقه حدود هفت و نیم درصد بود.

جدیدترین گزارش‌ها حاكی از آن است كه نرخ بیكاری در ١٧ كشور حوزه پولی یورو در ماه آوریل به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و به نظر می‌رسد این میزان در سال جاری میلادی به حدود ٢٠ میلیون نفر برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سی‌بی‌اس، دفتر آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استات» اعلام كرده است كه نرخ بیكاری منطقه پولی یورو به ١٢ و دو دهم درصد رسیده است و در این در حالی است كه در سال ٢٠٠٨ میلادی و هم‌زمان با بدترین ركود مالی، نرخ بیكاری این منطقه حدود هفت و نیم درصد بود.

بر اساس این گزارش، حدود ۹۵ هزار نفر به آمار بیكاران افزوده شده و تعداد كل آنها در منطقه پولی یورو كه ٣٣٠ میلیون نفر جمعیت دارد، به ١۹ میلیون و ٣٨٠ هزار نفر رسیده است.

سیاست‌های دولت‌های اروپایی مبنی بر كاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها، اقتصاد این منطقه را تحت فشار قرار داده است.

این آمار نشان‌دهنده نابرابری بزرگ بین كشورهای منطقه یورو است. در حالی كه از هر چهار نفر در اسپانیا و یونان یك نفر بیكار است، نرخ بیكاری آلمان همچنان روی پنج و چهار دهم درصد ثابت مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز