خبرگزاری کار ایران

كاترین اشتون:

شهرك‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۷

«کا‌ترین اشتون» شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به موجب قوانین بین‌المللی غیر قانونی خواند، چرا که این شهرک‌سازی‌ها بندهای کنوانسیون چهارم ژنو را نقض کرده، راه حل تشکیل دو دولت را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و ازسرگیری مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را نیز غیر ممکن می‌کند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از دولت رژیم صهیونیستی خواست هرچه زود‌تر شهرک‌سازی‌های خود در بخش شرقی قدس را متوقف کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس اشغالی خبر داده است.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه اسپانیایی «ایه بی‌سی» نوشت که «کا‌ترین اشتون» شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به موجب قوانین بین‌المللی غیر قانونی خواند، چرا که این شهرک‌سازی‌ها بندهای کنوانسیون چهارم ژنو را نقض کرده، راه حل تشکیل دو دولت را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و ازسرگیری مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را نیز غیر ممکن می‌کند.
اشتون طی بیانیه‌ای تاکید کرد که اتحادیه اروپا بار‌ها از دولت رژیم صهیونیستی خواسته است عملیات شهرک‌سازی خود در کرانه باختری از جمله بخش شرقی قدس را متوقف کند و به توافق‌نامه‌هایی که امضا کرده است، پایبند باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا بر این باور است که عملیات سیاسی بهترین راه حل برای پایان دادن به مناقشه فلسطینی و صهیونیستی است. همچنین این اتحادیه هیچ تغییراتی در مرزهای ما قبل سال ۱۹۶۷ میلادی از جمله قدس اشغالی را به جز موارد مورد توافق طرفین فلسطینی و صهیونیستی نخواهد پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز